Ik ben concertmeester van een amateur-symfonie orkest – ik speel viool – en vanmiddag spelen we in de Junushoff, het theater in Wageningen, voor een uitverkochte zaal Doornroosje van Tsjaikovski. Wij zijn daarbij ‘decor’ voor de lokale dansschool MG-dance. We hebben er een familievoorstelling van ongeveer 45 minuten van gemaakt en de zaal zit vol ouders, grootouders, broertjes en zusjes, tantes en buren.

Een dergelijke voorstelling doen we elk jaar, maar … de afgelopen twee jaar dus niet. Hier een filmpje van een vorige voorstelling. Ik kan hier wel tien keer naar kijken.

Mij zie je niet, ik sta helemaal links in de hoek.

Nu heb ik een beetje een rare ochtend. Wat te doen? Inspelen? Wandelen? Geconcentreerd aan een boek werken zodat mijn gedachten afleid? Opruimen?

Opruimen, afwassen, plantjes water geven en stofzuigen lijkt me een prima voorbereiding voor vanmiddag.