Sinds vorig jaar maak ik mijn eigen ondergoed. En als er iets een geslaagde nieuwe hobby is, is het dat.

Voor Zoons1, 2 en 3 heb ik altijd zelf kinderkleren genaaid. Fantastische kleren die ik zelf ontwierp in een combinatie van Afrikaanse en Europese katoentjes. Tja op een bepaald moment wilden ze die niet meer.

Ook voor mezelf heb ik van alles genaaid, maar dat vond ik al meer gezeur. Dan was het met veel geploeter in elkaar geprutste jurkje wel mijn maat, niet mijn model. Weg jurkje.

En toen ben ik me gaan verdiepen in lingerie. Ik heb zelf een patroon voor een slip gemaakt en heb een patroon voor een BH gekocht. En net zolang geprutst met restjes stof, tot ik perfecte patronen had.

Sindsdien wil twee keer per jaar de kist met lingeriespullen tevoorschijn halen, en een nieuwe set maken: een BH met drie slips of zo. De rest van het jaar gooi ik bandjes, kantjes, oud ondergoed (met nog goede sluitingen of elastiek of wat dan ook) in die kist.

Deze week was het weer zover: de kist tevoorschijn gehaald, mijn ondergoed-la ernaast, en sorteren maar. Ik heb materiaal voor een blauwe BH en drie bijpassende slips. Die zullen perfect passen en heerlijk zitten. Ze kosten samen 4 euro, want het enige dat ik heb gekocht is een lapje tricot  van een euro plus een klosje blauw garen. Garen is dus nog het duurste onderdeel, en helaas niet te hergebruiken :(.

Dit wordt een heerlijk creatieve Pasen.