Naaiklus 3: Een jurk wordt een shirt


IMG_20170723_112824Laatst kocht ik een jurk bij de Hema. Een miskoop, en eigenlijk wist ik dat al toen ik hem kocht. De kleur staat me totaal niet, het model wel een beetje maar samen met de kleur wordt ik er twintig jaar ouder in. En dat is niet de bedoeling.

  • Ik kan hem weggooien.
  • Ik kan hem vermaken. Maar zo super is de jurk nou ook weer niet, ik heb geen zin er veel tijd aan te besteden.
  • Ik kan de bovenkant eraf knippen en van de onderkant een prima rok maken. Dat is echt het beste idee ware het niet dat ik nooit rokken draag. En wel omdat mijn taille niet het smalste deel is van mijn lichaam, dat zit daarboven en daaronder. Waarom dit wel het beste idee is? Omdat ik dan een shirt op de rok zou kunnen dragen van een kleur die me wel staat en dan is toch de combi oké.
  • Ik kan de onderkant eraf knippen en van de bovenkant een shirt voor over een broek maken. Dat is ook een goed idee, want shirts uit een winkel zijn voor mij te kort.

IMG_20170723_110244Oké, strak plan. Eerst nog even een foto, kan die nog slechter? Ik zet de schaar in de jurk en knip de onderkant eraf. Dat lijkt al ergens op. Zo tover je een jurk om in een shirt.

Maar nu de kleur.

  • Ik kan het shirt verven.
  • Ik kan met donkerrode stof een soort kraag naaien en die erop naaien. Lastig om dat netjes te krijgen, maar het moet kunnen.
  • Ik kan de hals wijder maken zodat er een donkerrood t-shirt onder kan. Van het afgeknipte stuk kan ik een beleg maken, dus dit is een half uurtje werk.

Kleren verven vind ik leuk. Het wordt nooit de kleur die op het pakje staat, maar het wordt altijd bijzonder en nieuw en anders dan ieder ander heeft. Maar het is nu zondag en de verfwinkel is dicht. De stoffenwinkel ook, dus ik ga voor optie drie.

Op de eerste foto het resultaat.

5 gedachten over “Naaiklus 3: Een jurk wordt een shirt

    1. Dank je wel!

      O ja, weggeven. Weggooien is uiteraard niet hetzelfde als ‘in de kliko gooien’, maar ‘uit mijn garderobe verwijderen en het ergens anders heen brengen.’ Anoniem weggeven eigenlijk.

      Like

reageer

