thuis

En toen stond ik ineens rood


Omdat ik een goed geordend financieel systeem heb met strikt gescheiden rekeningen voor vaste lasten en dagelijkse boodschappen, hoef ik niet telkens te checken of het nog wel goed gaat met mijn geld. Maar nu wou Zoon iets terugzoeken, en hij zag het: de bedragen achter mijn dagelijkse rekening waren vervaarlijk rood.

Schrik, wow, hoe kan dit? Ik leef gewoon mijn leventje, een dure rekening moet zelfs nog betaald worden, en ik doe niets geks.

Maar toch, maar toch. Die ene dag dat ik geen zin had in koken en we ergens zijn gaan eten. Hee nog een keer die week. O en er eten wel heel vaak mensen met ons mee, gezellig buiten rond een vuurtje. Dat ene jurkje, en zowaar nog een jurkje en zelfs een derde jurkje. Ooh en die dure nieuwe flora. Ooh en ik heb sinds een maand weer vioolles voor 40 euro per keer. Ooh de hoelahoep.

Hoeveel van al deze uitgaven, en er zijn er uiteraard nog veel meer, voegen echt iets toe aan de Zin van het Leven?

  • de vioollessen zeker,
  • de hoelahoep ook.
  • die flora ook.
  • de gastvrijheid ook, maar het zou leuk zijn als bezoek iets meer bijdraagt. Doen ze eigenlijk ook wel, in de vorm van biertjes die ze zelf opdrinken.
  • dat ene jurkje is een goede aanvulling voor bitcherige debatten en betogen, maar die andere niet, ooh en die derde eigenlijk ook niet echt. Ik Stop Met Jurkjes Kopen.
  • en al dat afhaaleten, kantenklaareten, buitenshuiseten zeker niet. Ik Kook Weer Zelf en Goedkoop.
  • en koffie drinken we voortaan thuis of gratis in de suup.

Om mezelf deze verspillende leefwijze af te leren, heb ik een kampeerbusje gehuurd voor een weekje uit in september.

9 gedachten over “En toen stond ik ineens rood

      1. Rood met groen, leest voor mij als GroenLinks.

        Zelf probeer ik wat makkelijker te genieten van de leuke dingen in het leven.
        Maar na de zomervakantie ga ik ook gewoon weer zuinig aan doen.

        Zonnige groet,

        Liked by 1 persoon

      2. Ik weet ik weet. Het klinkt bij mij als PvdA. Groenlinks associeer ik met groen met lblauw en een wolkje rood. Zal de herinnering aan Halsema zijn, daar zag ik weinig rood bij.

        Liked by 1 persoon

reageer

