thuis

Hoepelen, huppelen, touwtje springen


Nou dat hoelahoepelen is wel een dingetje hoor, jee wat zwaar. Ik had er eigenlijk voor het eerst over gelezen bij Huisvlijt, in een tussenzinnetje, zoiets als  ‘en dan 20 minuten per dag hoelahoepen’ schreef ze. Nu mijn eettafel in de tuin staat en de eetkamer dus leeg is, kan ik binnen hoelahoepen. Ik heb een echte gekocht, van 1,2 kg met foam eromheen en met massageribbels. Nou, loodzwaar hoor, wat een topsport. De eerste keer valt mee, is dat alles dacht ik, maar de derde keer is loodzwaar. 

Nee, helaas heb ik nog geen wespentaille. Nog even doorhoepelen dus.

Zo’n hoelahoep is best duur, veel duurder dan een speelgoedding. Maar als je dan bedenkt dat hij ongeveer een maandbedrag sportschool kost, is het dus gewoon een heel goede goedkope investering. Ik heb nu een yogamat, een springtouw, een skippiebal en een hoelahoep. Touwtje springen vind ik erg leuk, maar ik snap werkelijk niet dat ik dat als kind gewoon uren kon volhouden. Was ik als kind nooit moe? Ik huppelde altijd naar school, ik herinner me nog goed dat ik me een keer realiseerde dat volwassenen langzaam lopen. Ik liep nooit langzaam, nooit, ik wist niet dat dat kon zeg maar. Huppelen, hinkelen, touwtje springen, hoepelen: buiten was bewegen. 

Vroeger…. Even mijmeren hoor.

Kan dat weer? Hmm, ik ga nu, het is kwart voor twaalf s avonds laat, nog even op straat touwtje springen. Lekker na zo’n eindeloze zitdag.

4 gedachten over “Hoepelen, huppelen, touwtje springen

  1. Dacht vorig jaar ook eens weer te kunnen touwtje springen, deed ik ook altijd, dus waarom nu niet? Mijn hartslag was het er niet mee eens en hij ligt nu mooi in de kast te pronken. Misschien toch maar weer eens proberen en dan niet gelijk een volle minuut!

    Liked by 1 persoon

    1. Haha, ja we worden ouder en ouder. Raar hoor, vroeger kon ik alles zonder erover na te denken. Overigens is het ook een heel goed idee om eerst goed naar de wc te gaan voor het touwtje springen.

      Veel succes met het nogmaals proberen touwtje te springen. Ik ben benieuwd of het je weer lukt.

      Liked by 1 persoon

  2. Leuk je stukje, ik zou bijna zeggen jeugd senitiment. Ook wij gingen touwtje springen en hoelahoepen en met de skippybal, Hier ( in Ghioroc) zie je soms kinderen in de zijstraten touwtje springen en dan net als wij vroeger het touw aan een boom gebonden en dan 1 draaien of met de bal op straat. Hier zijn sommige zij straten geasfalteerd en ideaal voor kinderen dus met niet echt veel auto’s. We hebben voor het kindertehuis ook al een aantal malen springtouwen mee genomen en hoela hoeps , 1 van de leerkrachten ging het de kinderen voor doen .
    Henriette
    http://www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    Liked by 1 persoon

reageer

