thuis

Minder: eetkamertafel in de tuin


Na het ineenzijgen van mijn tuintafel was er nog geen nieuwe gekomen. Ik zit eigenlijk nooit aan een tafel in de tuin. Mijn kop koffie zet ik wel op een krukje naast de stoel. Eten doe ik nooit aan tafel, ook binnen niet.

Om samen met een collega aan een paar plannen te werken in de Warme Tijd van vorige week, had ik de eetkamertafel in de tuin gezet. Lekker in de schaduw, koel en fris. We hebben dagenlang heerlijk samen gewerkt.

Maar gisteren kwam de hemel naar beneden. En toch staat die tafel nog steeds in de tuin, nu met een zeiltje erover. Het is een houten tafel van de Emmaus, ik heb er tien jaar geleden tien euro voor betaald (een euro per jaar!) en hij had nog nooit eerder regen gezien.

Tja daar zit ik nu niet aan te werken zoals je begrijpt, want het is buiten nat. Ik had die tafel daar veel eerder moeten zetten, aan het begin van de droogte en niet in de laatste week. En zo hobbelen we verder in het leven, van vergis naar fout en daartussen een beetje genieten om wat goed gaat.

Maar toch…. laat ik de tafel buiten staan. Want de eetkamer is nu net een feestzaal: leeg, met een paar stoelen  en kastjes tegen de muur. Wow, heerlijk! Ik heb de lamp omhoog gedaan met een tiewrap (hoe konden we vroeger leven zonder tiewraps?) en dus kan ik nu yoga doen zonder eerst ruimte te moeten maken. Zou dit het moment zijn om dagelijks yoga vol te houden? In de winter zal ik dit niks vinden en wil ik warmte en gezelligheid, maar nu in de zomer geeft de lege eetkamer echt een vakantiesfeer.

Ik heb van plezier een hoelahoep besteld.

6 gedachten over “Minder: eetkamertafel in de tuin

  1. Veel plezier met je nieuwe lege ruimte!
    Ik heb hier in de woonkamer alleen twee kleine tafeltjes naast de bank. Geen koffietafel, zodat ik en mijn zoon alle ruimte hebben om te spelen en te voetballen. De eettafel gebruiken wij dan juist wel veel.

    Liked by 1 persoon

  2. Ja zo kan het ook, in de winter is het knusser om de tafel in huis te hebben. Een hoelahoep kocht ik op de rommelmarkt voor 50 cent om stiekum zelf te proberen, helaas was hij voor mij te klein en kreeg er geen beweging in, nu mogen de kleinkinderen er mee spelen. Ik moest er wel om lachen.

    Liked by 1 persoon

    1. Jadat had ik ook bedacht, straks als het kouder wordt zet ik de tafel weer binnen. zo verplicht ik mezelf tot buitenleven. Moet het niet regenen zoals deze week, helaas.

      hoelahoep: ik heb dus een echte gekocht, voor volwassenen, 1,2 kilo, ongeveer 40 euro bij bol.com. Die is stevig, dik, zwaar, bekleed met zacht foam (zoals dat spul om een warmwaterbuis), met ribbels die je buik goed masseren. zowaar, daarmee gaat het wel.

      Liked by 1 persoon

  3. Lachen, hier net andersom. Wij wonen nu in een tijdelijk huis ,overbrugging naar ons nieuwe huis. Dit huis heeft een bar aan de keuken vast waar je kan eten. Zo ongezellig met het avond eten, iedereen naast elkaar. En dus hebben we het tuintafeltje binnen gezet zodat we wel aan een tafel kunnen zitten. We scheppen op aan de bar en nemen ons bord mee naar het tafeltje.en zitten op de tuinstoeltjes binnen.

    Liked by 1 persoon

reageer

