Puinzooi in de keuken


Zelden zo’n zooi in mijn keuken gezien als gisteravond. Zoon3 had gekookt, blijkbaar was er iets misgegaan, want er stond een grote teil en er lagen her en der natte keukendoekjes. Het eten was heerlijk, dus je hoort mij niet klagen. Ik vind het super dat hij uit zichzelf kookt als ik de hele dag werk.

Ik wilde deze week mijn keuken schilderen: al het houtwerk oudgeel (de kleur van overbekende tegeltjes uit hele ouderwetse wc’s zoals die van mij), en niet zoals nu deels oudgeel – okergeel- rood- wit – mauve. Mooie kleuren hoor, maar wel een beetje een soepzootje. Geen minimalisme in mijn kleurenpalet. Maar goed, ik moest dit toch schilderen, en dan is één pot verf wel zo makkelijk. Ik was net begonnen met ruimte maken en had mijn eerste plankje geschilderd toen ik gebeld werd of ik een dag kon invallen.

Altijd natuurlijk.

Dus nu is een kast van de muur af getrokken, liggen er kranten, kwasten, pot verf en schuurpapier op de vloer, staat de inhoud van een kast op het werkblad. Daartussendoor, gewoon door een beetje ruimte te schuiven, heeft Zoon3 gekookt maar niet afgewassen en is er dus iets gebeurd waardoor er een teil en een tiental keukendoekjes nodig waren.

Gisteravond werd ik gebeld of ik nog een dag kon invallen. Ja natuurlijk. Ik heb heerlijk gefietst en pas nu ik dit typ (en wacht op de eerste klant, ik doe baliewerk) denk ik weer even aan mijn keuken.

10 gedachten over “Puinzooi in de keuken

    1. Precies. Nee de afwas hoorde daar niet bij, maar dat kwam ook omdat het afwasmiddel op was. De afwas kwam ook tot aan het plafond zeg maar. Maar inmiddels is de keuken weer prachtig, opgeruimd, schoon en geschilderd.

      Liked by 1 persoon

reageer

