thuis

10.000 stappen per dag


Hoe staat het met mijn vijf kleine dagelijkse veranderingen?

  1. koud douchen: gelukt
  2. op blote voeten lopen: gelukt
  3. tanden waterspuiten: gelukt
  4. water drinken: puinhoop, helemaal niet gelukt! Ik had een literfles water klaar gezet, maar ik moet nu om half elf ’s avonds echt moeite doen die leeg te krijgen.
  5. niet met de roltrap: geen roltrap gezien vandaag.

Dan een domper: ik voelde me zo bekocht! Eerst de voorgeschiedenis. Hier in huis gaat er nogal wat keukenpapier doorheen. Ik weet, ik weet, dat is helemaal niet duurzaam, maar wel handig. Zoon3 en ik gebruiken keukenrol als zakdoekjes en we doen een week met een rol, ook al heb ik een zak met wasbare doekjes in de keuken hangen die we gebruiken als allesdoekjes. Het komt nogal eens voor dat de rol dus op is, en dan moet ik eindeloos doen met een zakdoek en dat is best vies eigenlijk. Bij de suup zag ik een monstergrote rol, en dat leek me wel handig. Blij hang ik hem op en scheur de eerste zakdoek af. Zijn gewoon de velletjes anderhalf keer zo groot. Ik ga ze niet tellen, maar het zou me niets verbazen als er evenveel velletjes op een rol zitten. Bah.

Tenslotte nog een goed voornemen: 10.000 stappen per dag. Ik had nog ergens een stappenteller liggen, gratis gekregen van een pensioenfonds. Met een bandje heb ik hem aan mijn been vastgemaakt. (Ik heb vandaag een charmant jurkje aan zonder boord of zak). Bij de suup dacht iemand dat ik een enkelband van de politie had. Hmm dit komt mijn naam niet ten goede dus, weg carrière.

Ik wilde weten hoeveel stappen ik zet op een hele gewone dag:  beetje huishouden, beetje boodschappen, beetje schrijven, werken, studeren, beetje poetsen, lezen en zo. Een niet fijne dag, niet 40 km fietsen, niet wandelen, niet de stad in. Nou dat zijn dus net 5000 stappen. Veuls te weinig dus, net de helft.

Dat moeten er dus twee keer zoveel worden. Nou als dat geen goed gezond voornemen is. Ik schrok er wel van, ik zie mezelf als fit en gezond. 5000 stappen, wow, dat is weinig.

4 gedachten over “10.000 stappen per dag

    1. Bedankt voor de tip van de app. voorlopig gebruik ik nog mijn gratis tellertje van het pensioenfonds.
      Maar op blote voeten? gisteren heb ik op blote voeten een zakje afval weggebracht, misschien 150 meter lopen. Mensen keken of ik niet goed snik was. Nou is dat niet zo ver bezijden de waarheid natuurlijk. thuis 10.000 stappen op blote voeten lijkt me niet te doen. En in de tuin ook niet, die is met grindpaadjes.

      Like

reageer

