thuis

Keuken witten


Tja, toen het plafond eruit gesloopt was, de zooi uit keuken en tuin weg was en de witte voetsporen in de rest van het huis steeds onzichtbaarder werden, kreeg ik zin in een volgende klus. Ik weet alleen nog niet wat ik met het plafond wil doen, elk plan lijkt me veel te veel werk. De balken schuren en beitsen, en het hout + plastic + metaal afdekken met gipsplaat of verven waarbij elke oneffenheid extra nadruk krijgt, maakt nog de meeste kans. Dan nog, dat schuren van die balken lijkt me een jaar werk. Maar terwijl ik zo naar boven stond te kijken, viel me wel op dat alle vochtvlekken waren verdwenen, die liggen nu bij het afvalstation. En dat de muren en andere twee plafonds niet wit waren, maar lichtgrijzig geel met vlekken en spetters.

Oke, trap, witkalk, krant, kwast en roller gepakt, oude broek en sweater aan en het is echt waar: vier uur later was de hele keuken gewit. En geloof me, dit is een ingewikkelde keuken met meer hoeken dan muren.

Het ziet er nu stralend uit. Want niets is witter dan witte schone witkalk.

14 gedachten over “Keuken witten

      1. Goed in het slopen van alles. Zoon2 is goed in beginnen aan een klus, Zoon3 is goed in het afmaken van een klus. Samen krijgen ze veel voor elkaar, apart bijzonder weinig. Zoon1 heeft een vegan donutshop in Berlijn, en klust niet in mijn huis.

        Liked by 1 persoon

reageer

