thuis

Van Veenendaal naar Elst (U)


Zon en sneeuw, heide en bos. Dit is echt wandelweer. Ik steek de stuwwal van de Utrechtse Heuvelrug over van Veenendaal naar Elst. Wat is eigenlijk een stuwwal?

landlopen

Een korte tocht dit keer dwars over de Utrechtse heuvelrug. Een heerlijke wintertocht met de zon in je gezicht over heide en door bossen, die eindigt bij een pannenkoekenrestaurant. Kan het beter?

veen

Ik begin bij station Veenendaal-West, een van mijn favoriete wandelstations, omdat je na een kwartiertje lopen al buiten de bebouwde kom bent, zelfs al heel snel op een onverharde weg door een bos. Deze weg loopt parallel aan de slapersdijk, waarover ik al eerder heb geschreven.

zand

Al snel kom je onderaan de Utrechtse heuvelrug. Deze rand is overduidelijk een stuifzandgebied: een heerlijk speelgebied voor kinderen en honden en ooh wat loopt dat zwaar. Links de grote zandbak en rechts begroeide stuifduinen. Het zand houdt op en gaat over in stevige bospaden. Even verderop ligt het Egelmeer, en ik loop stug door naar het zuiden, want daar ergens moet Elst liggen (ik heb weer eens niets meegenomen, geen kaart…

View original post 629 woorden meer

reageer

