Opruimen 39: Minder spullen: overzicht 2016


De slotaflevering in de serie ‘Minder’ waarin ik bijhield wat ik weggooide, weggaf en wegbracht. Nu ben ik zelf ook benieuwd, dus fijn dat ik dit via dit blog heb bijgehouden. Dit is dus voor jullie een saai stukje, een droog lijstje. Maar voor mij betekent het zoveel! Het rare is dat ik om me heen in huis helemaal geen verschil zie. Mijn huis is niet leeg of zo. Eigenlijk is het nog steeds vol.

  • van 25 naar 14 stoelen: Ik heb wel een kantoorkruk (een wiebelzadelkruk) bijgekocht. 14 stoelen, het klinkt nog steeds als heel veel.
  • van 14 naar 9 tafels: wow, heb ik echt nog steeds 9 tafels? En ik maar denken dat ik al bijna in een tiny house pas. Hmm, ik tel nu zes eettafelachtige dingen, inclusief bureaus en zo. Is dat teveel? Wel voor mij alleen, maar in dit grote huis met drie logeerkamers klopt het eigenlijk wel, want in elke kamer staat wel iets dat lijkt op een tafel.
  • van 12 naar 2 bijzettafeltjes inclusief nachtkastjes.
  • van 19 naar 5 vazen: Dat is een hele opruiming.
  • van 12 naar 5 kooktoestelachtige dingetjes (petroleumbrander, campinggazbrander, fornuis, magnetron, kaasfonduestel)
  • van 20 naar 4 kussens (bedkussens niet meegerekend). Ik heb echt geen idee wat ik heb weggedaan, ik mis ze echt niet.
  • van heel veel naar iets minder tasjes: inmiddels zijn het er nog wat minder, want ik ben er 2 kwijtgeraakt. Dom dom. Ik vind tasjes leuk en gebruik ze voor van alles.
  • van 27 naar 20 paar schoenen. Hier is een paar bijgekomen, heerlijke Palladiums. Maar er is ook weer wat weggegaan, want alle schoenen passen nog steeds in de gangkast.  20 paar, het is ongelooflijk.
  • van 2 naar 0 schoenenkasten. Toen die rare kasten weg waren, heb ik de kelder gewit en opnieuw mooi gemaakt, en zo mooi is hij nu nog.
  • van 8 naar 0 kisten constructiespeelgoed: dat was moeilijk, maar ergens speelt iemand er nu fijn mee.
  • van 3 naar 0 prullenbakken; nou, die staan er weer alle drie, maar ze zijn onderdeel van onze eigen afvalscheidcentrale geworden.
  • van 2 naar 1 printers: op die plek staan nu wandelgidsjes die voorheen slingerden tussen werkplek en boekenkast. Nu staan ze waar ik ze wil hebben.
  • kleren en boeken, maar dat heb ik niet bijgehouden.

Zo, een hele lijst. Nou, er kan nog meer weg, dus voorlopig ga ik nog even door.

7 gedachten over “Opruimen 39: Minder spullen: overzicht 2016

reageer

