thuis

Een verslavend spelletje – het vervolg


Een paar weken geleden vroeg ik jullie raad in verband met de vele uren die ik verspilde aan een verslavend spelletje op de ipad – Gardens of time, voor wie nog wel een verslaving kan gebruiken.

Het advies was duidelijk: Nu stoppen NU stoppen NU stoppen.

Dus ik ging door……

En het probleem loste zich vanzelf op:

Om verder te komen in het spel, moet je je tuin leuk inrichten, en daarvoor moet je dingetjes kopen (nee niet met echt geld, met speelgeld dat je verdient door met het spelletje bezig te zijn). Behalve speelgeld heb je ook bouwmaterialen nodig, en die krijg je van andere spelers, je buren in het spelletje. Dus ik vraag bouwmaterialen aan anderen, en anderen vragen bouwmaterialen aan mij. Maar er zit een limiet op wat je per dag kunt vragen. En sommigen reageren niet zo snel, die zijn blijkbaar niet zo verslaafd of zo.

Op dit moment kan ik niet veel anders doen dan wachten tot mijn gevraagde bouwmaterialen geleverd worden. Ik kijk elke dag een keertje of er al wat binnen is, reageer op verzoeken van anderen die ook bouwmaterialen nodig hebben en verder niets. Dat is niet meer dan 5 minuten ‘werk’ per dag. Tot alles binnen is, dan kan ik wat bouwen, en als het bouwen klaar is mag ik weer een paar ronden spelen.

Tja, zo houd ik de verslaving leuk in de hand.

En nou vraag ik me af: is dit bewust zo gedaan omdat er in Amerika een wet bestaat die spelletjesmakers verplicht iets in te bouwen dat voorkomt dat mensen verslaafd raken? Ik vind het zelf namelijk reuze slim.

Een gedachte over “Een verslavend spelletje – het vervolg

reageer

