Klein wonen: een Japans flatgebouw met wooncapsules van 2 bij 2 meter


In Wageningen wonen studenten in scheepscontainers van zo’n 2,5 bij 6 meter. Ziehier een Japans flatgebouw dat bestaat uit wooncapsules van 2,1 bij 2,3 meter. Dat lijkt me erg klein!! Supermodern voor die tijd, met onder andere een ingebouwde telefoon, TV en computer. En allemaal dingetjes die opgeklapt en uitgetrokken kunnen worden.
Geniet van de fantastische fotoserie – en abonneer je op dit geweldige blog van Messy Nessy Chic.

Isamelsheimer.com The Nagakin Capsule Tower is one of the most important buildings in postwar architectural history in Japan, once praised as the ‘future of housing’, a rare remaining example of the Japanese Metabolism movement and the world’s first examples of capsule architecture built for permanent and practical use. It’s also a miracle it’s still standing after…

via Inside Tokyo’s Decaying 1970s Capsule Tower — Messy Nessy Chic

5 gedachten over “Klein wonen: een Japans flatgebouw met wooncapsules van 2 bij 2 meter

  1. Wat een prachtig spacy gebouw, zelfs het verval is mooi. Alleen de maten die opgegeven zijn op de site lijken niet te kloppen. Ze lijken langer en smaller.

    De site is verder ook prachtig, daar ga ik morgen eens op mijn gemak door grasduinen. Volgens mij staat het vol met juweeltjes, bedankt voor de tip. 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Ik heb me ook afgevraagd of de maten wel kloppen. De blokjes lijken langwerpiger, en ook bij de interieurfotos lijkt het me dat de breedte (een bed) wel klopt, maar de lengte niet. Gezien het feit dat er naast elkaar een paar kastjes, keukenapparatuur en een bureau zit. Maar ik denk dat het de maten van het vierkante deel zijn, de zitkamer zeg maar, en niet het deel waar in de hoek de badkamer zit. zo te zien lijkt het me 2,5 bij 4 meter. Maar goed, wie ben ik, ik neem de getallen over van de site. Inderdaad, geweldige site he?

      Like

reageer

