Zondagregen: middagje huishouden


Zondagmiddag, regen en rust. Een perfecte middag om te huishouden. Planten water geven, twee planten verse grond, drie planten een nieuwe plek. Planten zijn van mij afhankelijk, ze kunnen niet zelf op zoek naar licht en voedsel. Net als Poes, maar die kijkt zo smekend als hij iets wil, dat ik altijd voor hem klaarsta. Een plant laat hoogstens diep ongelukkig een blaadje vallen. Kattenbak schoonmaken. Zo, zorgtaken zijn klaar.

Een was in de machine, afwassen, stofzuigen, post bijwerken, losse spullen op hun plek. Fornuis schoonmaken, was ophangen, droge afwas wegbergen, oud papier weg, restafval weg, boodschappen doen. Ach laat ik ook even de wc schoonmaken, dat zit lekker. Lopende huishouden is klaar.

Het regent nog steeds en ik heb zin om een laagje dieper te werken. Ik verf een vlek bij op de muur van een logeerkamer die deze zomer helemaal nieuw zeegroen is geverfd maar waar nu op de muur vlakbij het kussen van het logeerbed een rare bloedbruine vlek  zit. Wat daar gebeurd is? Geen idee, maar het is weer weg.

En dan gooi ik alle losse prullen uit de zitkamer op de eettafel. Dat had ik nou niet moeten doen, de zooi staat me zo tegen dat ik ineens geen zin meer heb. Gauw stukkie schrijven en dan lekker viool studeren. De Messiah van Handel, daar kun je nooit genoeg van krijgen.

Ja nu is het maandag, maar je wilt toch wel een stukje van gisteren lezen? Zo snel veroudert een blog toch niet?

Een gedachte over “Zondagregen: middagje huishouden

reageer

