Machtige portemonnee


Als inwoner van een kleine stad kan ik bijzonder genieten van grootstedelijke winkels. In het bijzonder van winkels met mooie duurzame spullen. Van die hyperige winkels vol schrijfwaren van oud papier, tassen van gerecyclede rijstzakken, bewuste drinkflessen, toilettassen van oude weetikveel, rugzakken van reclamedoeken, nou je snapt wel wat ik bedoel. Ik ben er gevoelig voor en loop verlekkerd rond.

En kom thuis met een Mighty Wallet. Mighty thin, mighty strong, mighty green.

Het ding zit in cellofaan, en dat mag bij het oud papier.

Daarna komt er een soort wrap van Tyvek die ik open moet knippen. Ik citeer: The Mighty Wallet and its packaging are made from 25% recycled Tyvek which is 100% recyclable. The gommet is 100% recyclable steel. Goed, ik moet dus het stalen haakje lospeuteren en apart bij metaalafval doen. De rest van de verpakking kan ook apart ingezameld bij de rest van mijn Tyvek afval. Ook de portemonnee is van Tyvek en is recycleerbaar. Ïf facilities don’t exist in your area send your wallet back to us and we’ll recycle it for you. Ik kan dus de verpakking opsturen naar Brooklyn en alles is weer goed. Er staat een plasticicoontje met een 2 erin, dus ik gooi de wrap bij plastic afval.

Nog meer pompeuze taal: Enjoy the amazing long life of your Mighty Wallet as it wears in and takes on a classic vintage look over time. Dus na een jaar ziet hij er oud uit. Nou ze weten het wel te verkopen: The combination of strength, simplicity and ecology make it unlike any other thin wallet on the market.

Genoeg gelezen. Hij is licht en klein en past in mijn broekzak. Dit in tegenstelling tot mijn huidige portemonnee die superhandig is. Waar immers alles in past zoals een stapel fotootjes van Zoon123, ontelbare al of niet nuttige kaartjes, bonnetjes, los geld en suikerzakjes. Maar dan is hij niet meer zo dun en licht.

Ik ga de machtige portemonnee de komende dagen uittesten.

 

 

2 gedachten over “Machtige portemonnee

reageer

