thuis

Van Groesbeek naar Nijmegen


Heerlijk gelopen in de najaarszon. Door droogdalen en over waterscheidingen, door stille beukenbossen en langs honderden kastanjerapers. Kortom: van Groesbeek naar Nijmegen.

landlopen

Groesbeek heeft een station, maar daar moet je met de bus heen. Dit keer geeft het niet: het busstation in Nijmegen is overzichtelijk en een bus heet Groesbeek. Dat moet hem zijn.

Het spoor tussen Nijmegen en Kleve ligt er nog wel maar is niet meer in gebruik. Je kunt er op fietsen met een draisine naar Kleve. Dat ga ik beslist eens doen, maar nu niet.

Ik heb geen idee waar ik moet uitstappen maar vlak voor Groesbeek zie ik vanuit de bus ineens bekend roodwit op een lantaarnpaal. Ik laat het station voor wat het is: bij de volgende halte stap ik uit en loop terug. Later blijkt dat dit het Pieterpad is. Ik loop naar het noorden, dat moet goed komen.

De wandeling is mooi, groen en zwaar. Wow, het zijn wel heel veel klimmetjes en dalletjes  over de stuwwal tussen Nijmegen, Beek, Berg en Dal en…

View original post 619 woorden meer

reageer

