beweeg

Van Velp naar Arnhem


Ik moet naar Arnhem en plak er een mooie wandeltocht aan vast.

landlopen

Ik wil naar de Bever in Arnhem om Palladiums te kopen. Nadat ik mijn puberjaren op Birkenstock sandalen had beleefd, zomer en winter, stapte ik als student en jonge moeder een jaar of tien in Palladiums rond. En een paar weken dacht ik het ineens, Palladiums, ik wil weer Palladiums. Maar om nou zomaar met de bus naar Arnhem te gaan is ook zo gemakkelijk. Dus ik nam nog een bus en reed mee tot Velp.

Voor de terugtocht plak ik een deel uit het boekje Steengoeie wandelingen en een deel van het Maarten van Rossumpad aan elkaar.

Het deel door Velp uit het boekje maakt me attent op gevelstenen en de Rozendaalse Beek. Fijn, ik houd van beken. Ik zie een voorraadplaats dakpannen. En een moderne Belgisch hardstenen bank met een mooi honingraatkoraalfossiel.

Rozendaal is zo’n raar dorp, zo klein en toch een eigen gemeente. Je stapt er…

View original post 146 woorden meer

2 gedachten over “Van Velp naar Arnhem

reageer

