Een verslavend spelletje


Sinds een maand heb ik er een absoluut zinloze tijdverdrijving bij: Gardens of Time. Een spelletje waar ik toevallig eens een keer op klikte en dat sindsdien mijn tijd oppeuzelt en mijn gedachten afleidt. Ik heb het zelfs al een keer een hele nacht doorgespeeld. Wow, dit mogen Zoons niet lezen, daar gaat mijn gezag dat gebaseerd is op het Goede Voorbeeld.

Een leuk spelletje, waardoor ik

  • niet meer blog,
  • niet meer lees,
  • niet meer schrijf.

Dom dom dom. Elke keer als ik de ipad opendoe om iets nuttigs te doen, floept eerst dit spelletje aan waar ik nodig iets moet bijwerken voor ik aan dat nuttige kan beginnen. En dan is het zo weer een uurtje later.

Ben ik gameverslaafd? Niet echt, want daarnaast heb ik ook nog gewoon een baan, een huishouden, de politiek, het orkest en nog zo wat dingetjes. Ik zit niet de hele dag verdwaasd dit spelletje te spelen. Maar als ik de ipad pak, is het wel razend lastig hieraan weerstand te bieden. En zo heb ik gisteravond een e-mail gemist die toch wel belangrijk was.

Hoe krijg ik de controle terug?

 

 

 

12 gedachten over “Een verslavend spelletje

    1. Jaaaa, ga ik doen, morgen.

      Een Colombiaanse collega zei eens dat in Colombia manjana (dat schrijf je anders, maar de enje zit niet op mn ipad) van alles betekent, maar niet morgen. Het betekent letterlijk dus wel morgen. Volgens hem betekent het in Colombia misschien, eens, nooit, wellicht een keer als ik zin heb, hopelijk vergeet je het en kom je er nooit meer op terug.

      Dus manjana stop ik met dit spelletje. Maar je hebt gelijk hoor, NU stoppen.

      Like

reageer

