Weer aan de slag


Lekker hoor, blogpauze, politiekpauze, vioolpauze. Plichtpauze. Nou ja, ik heb veel gewerkt, maar thuis was plichtloos.

Wat ook lekker was: huisgenoten waren weg, dus Huis leek wel klaargestoomd voor een reportage in VT-wonen. Nou ja, Huis is meer geschikt voor een reportage in Genoeg. In elk geval: het is nog nooit zo schoon geweest, ja misschien voordat we hierheen verhuisden. Opgeruimd bleef opgeruimd, schoon bleef schoon.

Tja, dat is nu voorbij. Zaterdag kwam ik terug van een week campingwerk in Nivoncamping Lettelbert (wat een paradijs) en spinnen hebben het huis overgenomen. Wow, op sommige plekken, boven mijn bed bijvoorbeeld, hangt een web dat niet veel kleiner is dan mijn bed. Ik ga zo een rager kopen: voor het eerst van mijn leven (durf ik het toe te geven?) heb ik op de camping een rager in mijn hand gehad en muren en plafonds geraagd. Leuk werk, en een goede rek en strekoefening bovendien.

Maar voordat ik dat web zag, was ik al over rugzakken, matjes, liftbordjes en slaapzakken gestruikeld die achter de voordeur stonden. Zoon3 en R, een soort vaste logee die zich hier een eigen logeerkamer heeft toegeeigend, waren ook die zaterdag thuisgekomen.

Dus nu is er niets, absoluut helemaal niets meer over van de showroom die Huis was de afgelopen weken. Zoon2 is hier inmiddels ook weer, de stapel wasgoed is niet te overzien, het aanrecht staat vol, de eettafel ook,  eigenlijk alles.

Het was weer vanouds gezellig gisteravond: vuurtje aan, muziekje aan, koffie, biertje, paar vrienden van Zoons op bezoek, hamburgers bakken en een zooi in keuken: de vakantie is voorbij.

 

9 gedachten over “Weer aan de slag

  1. Haha! Hier is het net zo! Ik zou het huis twee weken voor mij alleen hebben en ik voelde mij de koning te rijk! Dacht ik… De eerste week deed ik niks anders dan opruimen, stofzuigen, kuisen, kasten leeghalen en gordijnen en dekbedden wassen. Nu beleef ik mijn tweede week alleen en ik heb dan wel een proper huis maar het is ó zó leeg alleen…geen rommel, geen discussies, geen grapjes, geen vuile rondslingerende was… Ik tel de uren af tegen dat het weer full house is! 😉

    Liked by 1 persoon

reageer

