thuis

Moeder krijgt stopverf voor haar verjaardag


Moeder werd zaterdag 87 jaar. Ik ga vroeg op weg en om tien uur zijn Zoon2 en ik al bij haar. Wat een verrassing: mij had ze wel verwacht maar dat Zoon2 mee is gekomen doet haar zoveel plezier.

Zoon3 had ook wel gewild maar die heeft zoveel last van hooikoorts dat zijn ritme in duigen ligt. Soms slaapt hij een paar uurtjes, maar meestal ligt hij zijn longen uit zijn lijf te niezen. Zaterdagmorgen toen het tijd werd om weg te gaan lag hij net lekker te slapen, dus dat heb ik maar zo gelaten.

Maar goed, wij zijn er wel. Als cadeau hebben we stopverf meegebracht. De bedoeling is dat we de ruiten van het tuinkasje er weer inzetten, want enkele daarvan worden al jaren provisorisch met stokken in de sponningen gehouden. Dat heb ik nooit geweten en Moeder heeft het nooit gezegd. Ze dacht waarschijnlijk dat zoiets niet gerepareerd kan worden. Een paar weken geleden hebben we samen haar kasje uitgeruimd en schoongemaakt, en toen zag ik die ellende.

Zoon en ik gaan lekker aan de slag. Geen van beiden hebben we dit ooit gedaan, en dat maakt het extra ontspannen: geen kritische ogen van de een naar de ander, want we prutsen maar wat. In de schuur ligt zowaar een staalborstel. Een stopmes ligt er helaas niet naast, maar met een schilmesje en onze vingers komen we een heel eind. We werken lekker buiten en kletsen over van alles. Moeder komt zo nu en dan kijken, geniet, en brengt ons koffie. Ze ontvangt haar bezoek (die wij niet kennen en waar Zoon toch niet enthousiast bij gaat zitten) en doet haar dingetjes. Na een paar uur gezelligheid zijn we klaar en even later vertrekt Zoon weer naar huis.

Kijk, zo is een bezoekje aan Oma voor iedereen leuk.

 

 

4 gedachten over “Moeder krijgt stopverf voor haar verjaardag

reageer

