DIY

Jurk langer maken


img_20160519_121321.jpgIk heb genoeg kleding, maar sommige dingen zijn favoriet. Zoals een paar simpele jurkjes: kleurige panty eronder, en ik mag weer gezien worden. Maar na een paar keer wassen worden ze korter, en dat is bij mij snel een probleem, want ik heb een kleine maat (en dan zijn de jurkjes korter), een lang lijf en korte benen. Ach als je 20 bent, kun je prima te korte jurkjes aan, maar die tijd is geweest.

Dit jurkje lag al langer in de mand met ‘nog te doen, eens, als ik zin heb’. Want ik wilde het langer maken. Nou ziet een langer gemaakt jurkje er snel uit als een langer gemaakt jurkje. Daarom bedacht ik om het jurkje door te knippen – eng! – en er een reep stof tussen te zetten. Dat pakte goed uit! Het is nog steeds een jurk tot boven de knie, maar ik durf weer te bukken. Meer weten en werkwijze.

10 gedachten over “Jurk langer maken

reageer

