thuis

Minder spullen: schoenenkasten weg


Schoenenkasten  waren vroeger handig toen Zoons nog Zoontjes waren. Inmiddels passen hun schoenen er niet meer in: worden die dingen voor minimensjes ontworpen of zo? In mijn kelder staan twee metalen schoenenkasten, en ik kan het niet over mijn hart krijgen ze weg te doen. Want de bovenkant gebruik ik als plankje en daar staat wasmiddel op. En ze passen precies tussen de wasmachine en de rioleringsbuis. En ze nemen niet veel plaats in. En ze zijn zwaar, hebben geen handvatten en zijn dus lastig de keldertrap op te zeulen. En dat zijn allemaal heel goede redenen om ze nog 30 jaar in de kelder te laten staan.

Samen hebben ze 6 vakken. Die ik voor het eerst sinds minstens twee jaar open. Het eerste vak is leeg. In het tweede ligt een paar laarzen dat niemand hier past: te groot voor mij en te klein voor Zoons. In het derde een voorraad afwasmachineblokjes (ik heb geen afwasmachine, maar ze waren wel gratis). In het vierde staan drie glazen potten. Het vijfde vak is leeg. In vak zes ligt een schuursponsje en een keukendoekje.

Even sjouwen en beide kasten staan naast het huis. Wow, wat zijn ze oud en wat een roest.

Een blijvende oplossing is het uiteraard niet, daar tegen de zijmuur van mijn huis. En rotzooi trekt rotzooi aan: een dag later staat er een houten bedbodem naast. Maar omdat de cafes achter mijn huis nogal eens grofvuil laten ophalen, laat ik ze nog even staan. Een week later zie ik voor mijn huis een man langslopen met een kruiwagen en daarop mijn schoenenkasten.

Ik blij, hij blij, schoenenkasten blij.

 

7 gedachten over “Minder spullen: schoenenkasten weg

  1. Schoenenkasten? Ik kan me er niks bij voorstellen… Ik heb ze al jaren in van die zakken, en daarvoor? Ik weet het niet (meer)… gewoon onderin de kast, onder de kleding? Raar dat ik dat nou niet meer weet…. 😮

    Liked by 1 persoon

reageer

