thuis

Even weer op gang komen


Jeetje, het laatste bericht dat ik heb geschreven dateert alweer van 11 dagen geleden. Even op gang komen hoor. Wat heb ik toch gedaan de afgelopen 10 dagen behalve werken?

1 Mei ben ik zelf jarig, 2 Mei is Zoon2 jarig, 4 en 5 Mei is hier in het centrum van Wageningen niet echt het moment om achter de computer te hangen en toen kwam het zonnetje.

Wat te schrijven? Ik heb net het boek ‘Kleine geschiedenis van de Nederlandse keuken’ gelezen. Voor Zoon3 een herenboxer van een versleten T-shirt gemaakt (en vergeten foto’s te maken van het maakproces). In de raad aandacht gevraagd voor geluidsoverlast, maar helaas daarvoor niet voldoende steun gekregen. Weer van alles weggegooid, zoals nog een tafel, een kapotte wasmand en een stapel van 6 mayonaise-emmers. Buitenspeelgoed weggegeven via een weggeefhoek op facebook.  Afwassponsjes gehaakt van resten acrylgaren. Op mijn verjaardag was ‘vroeger’ het centrale gespreksthema – das een teken van ouder worden. Tomatenplantjes groeien groter. Het zelfgemaakte afwasmiddel wordt steeds beter – maar is nog niet perfect.

En daarnaast nog heel veel dingen gedaan waarmee ik jullie niet zal vermoeien: Breaking Bad (seizoen 3) bekeken, gewerkt, artikel geschreven over breien in de negentiende eeuw, gewerkt, genaaid voor een opdracht via Etsy, gewerkt, mijn huis schoongemaakt na de invasie van 4 en 5 mei, gewerkt, aan de Rijn gehangen, en elke dag viool gestudeerd want ons concert met de Eroica van Beethoven komt er aan (21 mei).

Tot morgen.

 

 

 

 

12 gedachten over “Even weer op gang komen

  1. Hetzelfde boek ik heb ik ook met plezier gelezen.

    Die emmers had ik graag willen gebruiken om een doordacht compostsysteem met regenwormen te maken.
    Goochel maar eens naar compostmaken met regenwormen op je balcon of in de keuken.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

    1. hoi, ik heb nog vier emmers bewaard, inderdaad voor wormencompost. Ik woon achter een hele rij cafes, en als ik daar vraag of ze mayonaise-emmers voor me bewaren, heb ik in een week zo weer een stapel. Misschien ken jij ook een cafe waar ze mayonaise gebruiken?

      Liked by 1 persoon

      1. Tot nu toe gaat al het groenafval bij mij de tuin in.
        De noodzaak om een emmersysteem te maken is er nog niet echt.
        Maar je hebt gelijk ik zou bij een fastfood zaak iets verderop kunnen vragen.

        Ik lees graag bij jou hoe het je bevalt.

        Vrolijke groet,

        Liked by 1 persoon

      2. Ik ben er vorig jaar mee begonnen, maar kon hier in Wageningen niet de juiste wormen vinden. Volgens de verkoper (viswinkel, ik bedoel visserijwinkel, hoe heet zo’n winkel? hengelwinkel) waren ze het wel, maar de vermeerdering en de compostering schoot niet op. Dus waar koop je die rode wormen? ja in Amsterdam natuurlijk.

        Like

      3. Nee, in Rotterdam zit er geloof ik een bedrijfje. Goochel maar eens op tijger regenwormen en compostmaken. Ik kan mij het verhaal wel maar de website niet meer herinneren.
        Vriendelijke groet,

        Liked by 1 persoon

  2. Hoi,
    Ja, zo vliegt de tijd door je vingers…
    Ook voor mij is opruimen een thema aan het worden en met je blogs stimuleer je mij om het echt te gaan doen… Morgen??

    Natuurlijk mijn bewondering voor je dagelijkse studie voor de Eroica! Ik studeer nu dagelijks voor een kleine samenspel-avond van de Arnhemse muziekleraren; met een contrabassist ga ik drie kleine stukjes spelen. Wat een lol!

    En omdat ik toch bij je op bezoek was.. je blog over het aflossen van je aflossingsvrije hypotheek. Ik herken het gevoel! Steeds meer onafhankelijk. Weet je dat ook het bezit van zonnepanelen daaraan bijdraagt? Nu netto voor 70% toereikend voor mijn jaarverbruik aan elektra; zodra er een goeie optie voorbijkomt voor opslag ga ik daarin investeren!

    Liked by 1 persoon

reageer

