Is een regenton een goede investering?


 

Zoek de verschillen. Zonnetje, stoeltjes en … een regenton!

Een regenton past bij mijn manier van leven: zelf doen en niets verspillen. Hij had eigenlijk van hout met ijzeren ringen moeten zijn, maar deze kon ik tweedehands kopen.

Het dak van de schuur is niet groot, maar de ton ook niet en die zal wel vol komen.

Word ik hier miljonair mee? Even rekenen: Een kuub water kost grof geschat 150 cent. De ton kost 8 euro, de manchet voor de aansluiting 3,50 euro, totaal kosten 11,50 euro. Dus na 7,6 kuub water geven aan mijn plantjes kan ik gaan cashen. Stel dat ik voortaan elke dag 2 liter water geef aan mijn plantjes, dan heb ik over 10 jaar de aanschafkosten eruit.

Echt een goede investering dus. 🙂

 

 

11 gedachten over “Is een regenton een goede investering?

  1. Ha wat leuk! Zouden we hier ook makkelijk kunnen gebruiken met al die regen. En stel dat er een keer geen water is (wat hier zomaar kan gebeuren) dan hebben we die ton. Helaas hebben we geen plekje buiten…

    Liked by 1 persoon

  2. Ha, fijn een regenton.
    Het water gebruiken uit de regenton is ook besparen op het niet hoeven filteren en reinigen van water, het niet verplaatsen van water…en inderdaad,daar merk je in je eigen portemonnee niets van. Maar je goedgevoel merkt het wel!
    Met een kleine dompelpomp kan je een regenton die redelijk in de buurt van toilet staat ook aansluiten(tweede aansluiting maken) op het toilet. Dáár gaat het meeste water “verloren”.

    Groet,Greet

    Liked by 1 persoon

  3. Niet alleen rekenen in euro’s qua investering en opbrengst… Het plezier van niets verspillen, en je plantjes levend water geven in plaats van een dood plasje uit de kraan telt heeeeel zwaar… Dus ik weet zeker dat je qua tevredenheid en puur plezier nú al casht! 😉 (en daar dragen die stoeltjes en de zon natuurlijk ook aan bij)

    Like

      1. Ik heb toch iets meer dan 8 euro betaald.
        De pomp is in zijn geheel geleverd en geslagen.

        Nu gebruik ik het vooral als gietwater voor mijn planten en drinkwater voor de tuinvogels.
        Maar ik vind het ook goed drinkbaar. In mijn wijk is er alleen sprake van luchtvervuiling door auto’s en vliegtuigen. Bodemvervuiling is er niet. De grond is daarvoor veel te jong.

        Maar dat is natuurlijk overal weer anders.

        Voor meer info:
        https://robalberts.wordpress.com/2014/06/20/kabokkelen-met-mijn-nieuwe-waterpomp/

        Vriendelijke groet,

        Liked by 2 people

reageer

