Breigaren maken van oud laken


Wordt mijn huis leger door al dat opruimen en weggooien? Ja maar nu gaan dingen me aanstaren die me eerst niet opvielen. Zoals de vele manden en kisten met materiaal waar ik nog eens wat mee wil doen. En waar nooit wat van komt, want het is leuker nieuwe lapjes en nieuwe wol te kopen dan om oude zooi te verknippen en te hergebruiken. Dus wat te doen? Alles weggooien dan maar? Mijn hergebruikhart zegt nee.

Ik besluit een laatste poging te wagen om de zooi aan oude lakens, handdoeken en andere stoffen die echt geen glimlach om mijn gezicht toveren te verminderen. Ik ga ze verknippen tot breigaren! En daarvan ga ik washandjes, afwassponsjes en ander klein grut haken en breien. Grut wat ik blijf kopen en wat ik ook zelf kan maken. Lees mijn verslag hoe ik van een oud tricot (stretch) onderlaken breigaren heb gemaakt en hoe ik daarvan mijn eerste washandje heb gebreid.

4 gedachten over “Breigaren maken van oud laken

  1. Ik had achter jou nou nooit een koper van vaatdoekjes gezocht, maar ik vind het wel heel erg voor gevorderden hoe jij ze zelf gaat maken. Creatief!

    Like

    1. Vaatdoekjes koop ik inderdaad niet, je kent me zo langzamerhand. die scheur ik uit een oud laken, dan heb ik er meteen 32. Maar afwassponsjes koop ik wel en gaan niet lang mee. Ik heb geen afwasmachine, en niet voor alles is een houten borstel geschikt. Vandaar.

      Like

reageer

