De schuur als plantenkas?


Tja, je snapt het: weer thuis van weekend Moeder, kreeg het opruimvirus me hier ook te pakken. Moeder had, tijdens het gezamenlijk opruimen van haar kasje, al diverse keren gevraagd of het bij mij zo netjes was dan. Nou nee, ik ben een bezig mens met een baan en duizend hobby’s, maar wel netter dan bij haar. Ik ruim een keer per jaar mijn schuur op, het liefst op een mooie zonnige lentedag. Dinsdag dus. De methode is bekend en werkt: alles eruit halen en uitstallen in de tuin, schuur schoonmaken en spul terugzetten waar ik blij van word.

Ik ben vijf keer op en neer gelopen naar de afvalcontainer 100 meter verderop in de straat. En ik heb nu al geen idee meer wat ik toch heb weggegooid: in elk geval emmers, plastic plantenpotten, trays en nog meer plastic spul.

Tevreden kijk ik rond, het lijkt wel een kasje, maar wel wat donker. Zal ik er dakramen inzetten? Misschien geen slecht idee. Ineens begint een plannetje te kiemen.

Opruimen werkt echt.

 

5 gedachten over “De schuur als plantenkas?

  1. Ik raad je aan om glas tegen het schuurtje en de tuinmuur te plaatsen.
    Je kunt zo leifruit vervroegen.
    Het schuurtje ombouwen naar een kasje betekent feitelijk het slopen van het schuurtje en een nieuwe kas bouwen.

    Kasteeltuinen hebben / hadden zo prachtige bloeiende en vruchtdragende muren.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 2 people

reageer

