Vriend op de fiets komt logeren


Gisteren kwam de eerste loge via Vrienden op de Fiets. Dit is mijn derde seizoen dat ik een logeerkamer zo gebruik – hoewel ik vorig jaar alle bellers heb afgewimpeld, want te druk en te veel zooi. Maar dit jaar zijn ze weer welkom.

Via Vrienden op de Fiets kunnen wandelaars en fietsers slapen bij mensen in hun logeerkamer. Als lid betaal je ongeveer een tientje per jaar, daarvoor krijg je een boekje en kaart met adressen en toegang tot een website met nogmaals de kaart en adressen. Je kunt ook gastadres worden, dat kost niets en dan kom je dus in het boekje en op de website te staan.

De gast betaalt 19 euro per nacht inclusief ontbijt.

Ik slaap wel eens via Vrienden op de Fiets tijdens een fietstocht door Nederland of Vlaanderen. Maar vaker krijg ik zelf een gast. Dat vind ik leuk:

  • Het dwingt me om gangenstelsel, badkamer, wc en logeerkamer perfect schoon te hebben. Zo’n stok achter de deur is nooit weg.
  • De gesprekken zijn verrassend en tot nu toe altijd leuk.
  • Och, en die 19 euro is ook nooit weg, toch?

 

11 gedachten over “Vriend op de fiets komt logeren

  1. Het idee vind ik geweldig en ik zou me zeker aangesloten hebben ware het niet dat ik een (onoverkomelijke) handicap heb: ik ben irl vreselijk verlegen en zou wakker liggen bij het idee dat er onbekende mensen zouden komen waar ik mee moet praten……

    Liked by 1 persoon

    1. En zo is iedereen anders. Ik vind dat juist leuk. Zou het je juist niet helpen? Het is je eigen huis, je eigen omgeving, je kunt misschien vertellen over de geschiedenis van je dorp, museum, doet er niet toe. Op mensen afstappen vind ik ook eng, maar in mijn eigen huis vind ik dat wat anders. Bovendien: de meesten willen geen lang gesprek. Ze hebben de hele dag gelopen of gefietst, en ze willen douchen, even wat praten en zich dan terugtrekken in hun logeerkamer.

      Like

  2. Mijn huis is hier niet voor geschikt – hoewel ik erg mooi woon. Een klein tentje in de tuin zou kunnen. Maar ja, campings zat hier, dus dat heeft weinig nut.
    Ik droom ervan om eens rond het IJssselmeer te steppen. Dan zou ik misschien gebruik kunnen maken van Vrienden op de fiets. Er moeten dan wel voldoende adressen op de route zijn, want ik kan niet veel meer dan 50, misschien 60 km/dag afleggen.

    Like

reageer

