thuis

Blog over vrouwelijkheid en mannelijkheid


Een collega van me is net een blog begonnen. Haar thema zal zijn: vrouwelijkheid en mannelijkheid.

Tot nu toe heeft ze drie stukken geschreven:

  • Over verschillen tussen chimpansees en bonobos;
  • over vrouwelijke en mannelijke lichaamshouding;
  • over verkrachting en geweld tegen vrouwen.

Ze heeft een wetenschapperlijke benadering en schrijft degelijke stukken. Iedereen met interesse in vrouwen en mannen raad ik van harte aan om haar blog te gaan volgen,

6 gedachten over “Blog over vrouwelijkheid en mannelijkheid

  1. Dank voor de tip, ik volg.
    Het is allemaal niet nieuw natuurlijk,maar het is belangrijk dat het steeds weer gezegd wordt.
    Een ander onderwerp om de komende jaren in het licht te zetten, is de houding jegens ouderen. En ik ben dan natuurlijk het meest geïnteresseerd ik hoe je daar als leeftijdslachtoffer zelf vorm en richting aan kunt geven. Wordt aan gewerkt 🙂

    Like

    1. Toevallig vanavond een pleidooi gehouden hoe de veranderende samenkeving, en dan in dit geval het beleid dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen, roept om een nieuwe invulling van de woningbouw. Niet alleen woningen voor gezinnen, starters en zorgwoningen voor ouderen met behoefte aan zorg, maar woningen met een tuin en gedeelde voorzieningen. Of hoe dan ook, woningen waar ouderen ook inderdaad zonder eenzaam te worden fijn oud kunnen worden, ook ouderen zonder zorgbehoefte.

      Like

      1. Nou, inderdaad. Ik ben blij dat hier nu ook door politici over nagedacht wordt. Al die oude mensen, stuk voor stuk alleen in hun woning, ik vind het zoiets droevigs … Was eenzaam opsluiten niet een vorm van mishandeling?

        Like

reageer

