Film kijken onder de douche


Zo, mijn spouwmuren zijn gevuld, ik doe de verwarming pas ’s middags aan en ook allerlei andere maatregelen heb ik genomen of ben ik aan het nemen om mijn gasrekening een kwart omlaag te krijgen.

Ik word wakker: Poes springt op mijn bed. Het is nog donker en ik hoor de douche. Ik slaap weer in en word een tijdje later weer wakker. De douche loopt nog steeds. Ik slaap weer in en word voor de derde keer wakker: de douche loopt nog steeds.

Nou weet ik niet hoeveel tijd er zat tussen mijn drie keer wakkerworden. Ik heb niet gekeken op de klok. Ik vraag Zoon3 of hij van iets weet en hij zegt dat deze Huisgenoot het leuk vindt om film te kijken onder de douche.

Daar heb ik wat van gezegd tegen Huisgenoot. Douchen is een heerlijke manier om schoon te worden. Maar na 5 of 10 minuten ben je echt wel schoon.

Tja, als huisgenoot zo enkele keren per week een uurtje film kijkt onder de warme douche, dan kan ik die besparing op mijn gasrekening natuurlijk wel vergeten. Daar kan het voeren van gordijnen echt niet tegenop.

5 gedachten over “Film kijken onder de douche

  1. Haha, Mathilde, ik moest eigenlijk zo lachen om die zoon van jou met z’n film onder de douche. Maar hoe bestaat het nu dat een jongeman, die door JOU is opgevoed, zoiets in zijn hoofd haalt?!? Was je daar zelf niet enorm verbaasd over? Ik heb het er nog met mijn jongens over gehad, die wat jonger zijn dan jouw mannen, en zij keken er ook wel van op. Haha, die zijn door mij vrees ik al zo gedrild dat ze het echt, maar dan ook echt niet zouden durven :-)!
    Jouw serie over besparen op gas en zo inspireerde mij trouwens tot een eigen post:

    http://www.kernzinnigtekst.nl/lekker-stoken/

    Ik blog niet meer op In Essentie, aangezien ik als tekstschrijver inmiddels ook op de site voor mijn schrijfbedrijf wil bloggen (daar moet ik op In Essentie nog even melding van maken).

    Gemotiveerd door jouw tips, heb ik vandaag mijn stukken getypt met de cv op 17, een plaid over mijn benen en een lekker fleecevest aan. Goed te doen zo, het is maar net wat je jezelf aanwent. Als mijn Jongens straks thuiskomen, gaat de cv omhoog naar 18 graden. Geheid dat een van ons daarbij het grapje maakt dat inmiddels gevleugeld is in ons gezin: ‘Toe maar, het mag van meneer Knevel’ :-)!

    Hartelijke groet!

    Liked by 1 persoon

    1. Elke les zet ik de buitendeur van mijn leslokaal even open. Zoals ik bij het begin van elke les ook verwacht dat de jas op de kapstok wordt gehangen.

      De zomerse kleding die er elk seizoen wordt gedragen verbaast mij telkens weer.

      Hoe de pubers van huis vertrekken ….
      Alsof ouders daar geen enkel oog voor hebben!

      Frisse lucht is belangrijk, met de juiste seizoenskleding!

      Regenachtige groet,

      Like

    2. Ha, wat leuk dat ik je inspireer. Ik ga zo lezen wat je geschreven hebt.

      Maar het was niet mijn Zoon die films kijkt onder de douche. Ik heb ook nog twee andere huisgenoten. En die heb ik niet zelf opgevoed. En die ene van hen, die verbaast me iedere keer weer. Inderdaad, in de winter alleen een Tshirt aan. Als het warm is in zijn kamer, niet de radiator dichter draaien maar het raam openzetten.

      Maar we wennen aan elkaar, hij denkt er gewoon niet over na maar staat wel open voor dit soort opmerkingen. Inderdaad, het begint in de opvoeding.

      Like

reageer

