leef groen en goedkoop·lees mee

Nog 10 exemplaren van mijn boek “Sprokkelen!”


Sprokkelen!hoi lezers en meedenkers,

Zoals sommigen van jullie die mij al langer volgen misschien nog weten, heb ik een jaar geleden een boek uitgegeven “Sprokkelen!”. Het gaat over het verzamelen van voedsel uit de natuur, parken en je eigen tuin door het jaar heen, met uitstapjes naar het kweken van voedsel in je keukenkastje en op je vensterbank, het gebruik van groenteafval en nog veel meer. Het gaat ook over het waarde geven aan dingen die voor anderen waardeloos lijken: sprokkelhout, glazen potjes en kartonnen kistjes bijvoorbeeld.

Er zijn zo langzamerhand heel wat boeken over wildplukken en eten uit de eigen omgeving. Toen ik met mijn boek begon was dat nog helemaal niet zo. Ik heb alles zelf uitgedacht en uitgevonden! Wow, dat zou nu veel gemakkelijker zijn. Maar er is wel een verschil met de andere boeken hierover: ik ga uit van de natuurlijke seizoenen van het Nederlandse jaar en de logische loop van jouw leven en jouw huishouden volgens de seizoenen. Ik begin in het voorjaar, wanneer we grootse plannen maken, zin in het nieuwe jaar hebben en ons huis een grote beurt geven. In de lente verzamelen we groene blaadjes, in de zomer drogen we kruiden, in de herfst maken we jam en chutney en in november, nu zo ongeveer, rapen we na een storm sprokkelhout. Ik eindig in de winter, waarin we naar binnen gaan, genieten van ons huis en onze mensen en dieren en van de dingen die we in de loop van het jaar verzameld en gemaakt hebben.

Het is geen zoveelste kookboek. Er staan wel tientallen kleine simpele recepten in waarop je zelf kunt voortborduren. Het is een boek vol inspiratie om jouw huishouden natuurlijk, simpel en volgens de seizoenen in te richten.

Ik verkoop dit boek via Lulu voor 15 euro, maar daar komen nog heel wat verzendkosten bij omdat de drukkerij van Lulu in Frankrijk zit. Dat wist ik niet toen ik Lulu koos. Ik ben daarom bezig om mijn drie boeken die ik via Lulu heb uitgegeven om te zetten naar Bravenewbooks, een Nederlandse uitgeverij.

Ik heb hier thuis nog 10 boeken van ‘Sprokkelen!’ liggen. Ik verkoop ze voor 15 euro inclusief de verzendkosten. Op zoek naar een origineel decembercadeau? Stuur een reactie of een mail en ik neem contact op.

4 gedachten over “Nog 10 exemplaren van mijn boek “Sprokkelen!”

reageer

