The cities going car-free


aardig stukje ( in het engels) over het bannen van verkeer uit grote steden. Het eerste voorbeeld is Bogota. Ik heb zelf drie jaar in Bogota gewoond, een grotere verkeerchaos ben ik nooit meer tegengekomen. Ook herinner ik me nog goed dat ik elke avond mijn neus leeg moest peuteren van al het zwarte roet…..:)

Bron: The cities going car-free

3 gedachten over “The cities going car-free

  1. Haha ja Bogotá… hoeveel ik ook van de stad houd, aan die luchtvervuiling zal ik nooit wennen. Al is het al heel erg verbeterd de laatste jaren. Kun je nagaan hoe erg het eerder dus was. Ik denk dat het over een aantal jaren nog beter zal zijn met de luchtkwaliteit. En gelukkig is Bogotá bij lange na niet de meest vervuilde plaats op aarde. Daarvoor moet je denk ik in China of India zijn?? Of zouden er nog andere plekken nog meer vervuilend zijn? Ik erger me trouwens wel echt aan die collectivos en andere mega oude stinkauto’s en bussen hier. Als de nieuwe burgemeester die er nou eens eerst uit gaat gooien, scheelt dat volgens mij al meer dan de helft van al die vervuiling hier 🙂

    Liked by 1 persoon

      1. Haha ja nu ontploft er ook nog weleens een bom, maar nu overheerst meer de straatcriminaliteit om het maar even zo te noemen. Lijkt me echt eng zo’n bom. Nog niet zo lang geleden waren er twee op één dag. Helemaal niet zo ver weg bij mij (voor Bogotaanse begrippen dan).

        Like

reageer

