Sprokkelen in augustus


Sprokkelen!Augustus: fruit!

Binnenkort zijn de bramen en de vlierbessen rijp. Hier en daar hangt al een zwarte braam, maar zoet is die niet. Bramen en vlierbessen zijn ideaal om een grote voorraad basisjam mee te maken. Eventueel aangevuld met een valappel, goed voor de pectine en het vult de pot lekker op.

Aan het eind van het bramenseizoen wil ik 26 potten jam in mijn kelder hebben staan. Dus ik ga komend weekend potjes en deksels uitzoeken.

Meer tips in mijn boek Sprokkelen! te koop via mij voor 15 euro (tweede druk, 134 pagina’s) inclusief verzendkosten of via Lulu.com.

Een gedachte over “Sprokkelen in augustus

  1. Al mijn vlierbloesem is op, weggegeven en opgedronken! Ik ga nog meer flessen verzamelen voor het volgende seizoen!
    Als de vlier rijp is, weck ik weer flessen vol. Geen jampotjes helaas. De pindakaaspotten hebben plastic deksels, die kan ik niet hergebruiken. Jammer dan.

    Liked by 1 persoon

reageer

