leef groen en goedkoop

Mei


Het is alweer mei, en die begint hier meestal nogal heftig. 1 Mei ben ik zelf jarig, 2 mei is Zoon2 jarig, 3 mei ruim ik de zooi op van twee verjaardagen, 4 en 5 mei gaan niet onopgemerkt voorbij aangezien we in het centrum van Wageningen wonen, 6 mei ruim ik dan weer de zooi op van meestal zo’n 10 loges. 7 mei is mijn huis en tuin weer van mij, helaas zijn dan meestal wel enkele planten slachtoffer geworden van die eerste week, zeker die zich tussen de stenen van het terras en de trap hadden gevestigd.

Afgezien daarvan: heerlijke tijd.

Ik heb de slakkenkwekerij weer opgezet. Elke segrijnslak die ik tegenkom gaat erin. Ik snap niet dat ik nog altijd slakken tegenkom, maar blijkbaar vullen ze zichzelf weer aan vanuit de buurtuinen. Nou, ze zijn lekker dus laat maar komen.

Ik ben ook een composterij begonnen met wormen. Ik denk niet dat het precies de juiste wormen zijn, ik heb ze gekocht bij een viswinkel. Ik bedoel een visserijwinkel, hoe heet zoiets? Het idee is dat ze volle koffiefilters omzetten in prachtige rulle aarde, want die filters composteren niet goed op de composthoop. Ik houd jullie op de hoogte van dit rare experiment. Wie weet is het wel een geweldig idee, maar voorlopig gebeurt er nog niets in de emmer.

In mijn keukenkastje kweek ik weer taugé en andere spruiten .

En op de vensterbank staan bakjes met tuinkers en andere kiemen.

Verder heb ik mijn kas weer ingericht met voornamelijk peper en tomatenplanten. Als die tomatenplanten wat groter zijn, gaan ze dienen als gordijnen in de voorkamer.

Tenslotte heb ik nog wat lege plekken in de tuin opgevuld met eetbare planten die tegen wat schaduw kunnen, zoals daslook en zuring. Mijn doel is dat uiteindelijk er alleen nuttige planten in mijn tuin staan. Een heerlijk project.

2 gedachten over “Mei

reageer

