Spaghetti van courgette


wow, dit vind ik echt een vondst: spaghetti van courgette. Zoon3 en ik genieten.

De eerste keer snijd ik ze zelf. Ik schaaf met de kaasschaaf een courgette in lange dunne plakken. Die snijd ik met een mesje in zo net mogelijke spaghettislierten. Intussen maakt Zoon3 een soort vegan bolognesesaus. Als die klaar is, gooien we mijn courgetteslierten erin, even roeren en klaar. Echt lekker, lekkerder dan spaghetti van tarwe. We genieten en besluiten dat dit een wekelijks terugkerend gerecht gaat worden.

Voor twee personen is een courgette genoeg. Het snijden is dan toch best veel werk, maar het zou kunnen. Morgen komt Zoon2 terug van een stage in het noordelijke deel van Finland waar hij sledehondentochten heeft georganiseerd. Ik kijk uit naar zijn verhalen. Maar goed, daar had ik het niet over. Je snapt wel dat sportieve Zoon2 een veelvraat is, daar kan wel wat courgette in.

Dus ik koop een soort kaasschaaf met vlijmscherpe dingetjes erin en vandaag eten we weer courgette spaghetti. Ja, zo krijg ik Zoon3 wel aan het koken, want het uitproberen van gadgets is uiteraard helemaal zijn ding.

8 gedachten over “Spaghetti van courgette

    1. Volgens een recept dat ik ergens vond op internet roer je de slierten erdoorheen vlak voor je opdient. Even warm worden en dat is het dan. Ik kan me voorstellen dat de slierten al na een paar minuten koken uit elkaar vallen en tot moes verdwijnen in de saus.

      Like

reageer

