Hoe makkelijk het is om een abonnement stop te zetten


Ik bel de Consumentenbond. Na een uitgebreid keuzemenu en drie minuutjes wachten krijg ik een vriendelijke man aan de lijn. Mijn abonnement is een paar seconden later stopgezet per eind februari.

Wow, wat een service. Dat was enkele jaren terug nog heel anders. Hoe simpel was het om een lidmaatschap of abonnement aan te gaan, en wat een ellende om het stop te zetten. De wet is veranderd, goede zaak.

Sportscholen en loterijen zijn nog steeds berucht helaas. Zo simpel om je postcode te “activeren” maar deactiveren is er niet bij. Daardoor heeft Moeder meerdere postcodeloten: ze wordt opgeroepen om haar postcode te activeren en gehoorzaam als ze is doet ze dat trouw, en oeps, weer een lot erbij. Sluw.

Maar tijdschriften en lidmaatschappen op organisaties als de Consumentenbond en Natuurmonumenten opzeggen is wel echt gemakkelijker geworden. Of hebben jullie andere ervaringen?

Advertenties

2 gedachten over “Hoe makkelijk het is om een abonnement stop te zetten

  1. Basic Fit heeft inderdaad een minimaal lidmaatschap van een jaar, waarvan ik niet weet of dat wel helemaal kan. Daarna is het lidmaatschap per maand opzegbaar. Zelfs via internet. Da’s ideaal voor de mensen die niet bij de sportschool zelf durven op te zeggen, want het wijzende vingertje zit wel in je hoofd.
    De postcodeloterij is een kwestie van een briefje sturen met de mededeling dat je je lot wilt opzeggen en ook dat werd vorig jaar netjes afgehandeld.

    Liked by 1 persoon

reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s