Is dat lekker? Tonijnsalade van de vegetarische slager


Ik zit op dit moment bij Bagels en Beans te werken. Ik heb een warme bagel voor me, met tonijnsalade van de Vegetarische Slager. Is dat lekker? Ja zeker.

Ik kan het niet echt vergelijken met echte tonijnsalade, want die heb ik al heel lang niet meer gegeten. Maar van mij hoeft een vegetarische tonijnsalade dus eigenlijk niet. Het smaakt echt naar tonijn, en het ziet er ook zo uit. Dit nodigt uit tot gesprekken over hoe goed ze vlees en vis kunnen namaken. Maar karakter van zichzelf heeft het niet. Geef mij maar een broodje hummus.

Wat vinden jullie?

12 gedachten over “Is dat lekker? Tonijnsalade van de vegetarische slager

  1. Ik vind het een leuk product en ook nog erg lekker. Waarom zouden ze niet iets mogen maken wat op vlees/ vis lijkt voor de vegetariers onder ons? Kijk als je wel vlees vis eet lijkt het misschien raar om zoiets te eten maar het eten van echte tonijn is gewoon niet meer verantwoord, hoe de tonijnliefhebbers hun kop ook in het spreekwoordelijke zand steken.
    Het is ook niet iets voor dagelijkse kost die veggie tonijn. Daar zijn alle andere lekkere (niet op vlees gelijkende producten voor). Deze week ook voor het eerst lekkere veganistische kaas gegeten, de meeste vega kaas is gewoon ronduit vies. Mooi alternatief als je helemaal veganistisch wil eten (wat ik momenteel zelf niet doe, wel gedaan).

    Liked by 1 persoon

    1. Ik vond het ook lekker, maar vega hoeft niet perse te smaken naar tonijn. Het moet gewoon lekker zijn en een eigen identiteit hebben. Maar het is inderdaad lekker. en als er markt voor is, prima uiteraard.

      Like

  2. Ik vraag me ook altijd af hoe ze het voor elkaar krijgen dat iets wat absoluut geen vlees is er toch op lijkt….mmmm geef mij maar een bonenburger of idd een broodje Hummus wanneer ik vegetarisch ga!!!
    Ps. ik heb je boekje “sprokkelen” besteld en allang ontvangen en ik vind m erg leuk en handig!! Heb er een blogje over geschreven. groet Angela

    Liked by 1 persoon

  3. Ben ik blij dat ik dit eens lees! Ik was op zoek naar vleesvervangers, die lekker zijn! 🙂 Bij deze kan ik de zoektocht dus opgeven! Bedankt! Ik zal me concentreren op andere dingen! Peulvruchten misschien!? Wat is een broodje humus? Bagel en Beans? Ik hou het eens in de gaten wanneer ik eens in Nederland ben.

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi, nou die vegetarische tonijnsalade is heel lekker. Sommigen vinden hem, volgens iemand van Bagels en Beans, lekkerder dan het origineel. Maar mijn punt is dat een vegetarisch broodje niet naar vis hoeft te smaken.
      Houmous of hummus is pasta van kikkererwten. Superlekker

      Like

  4. Ook helemaal mee eens, Mathilde! Net als @Maaklimonade at ik (heel lang geleden, toen ik nog beest at) ook graag tonijn, maar het komt niet in me op om iets te willen eten dat op tonijn probeert te lijken 🙂 !
    Vleesvervangers ben ik ook geen fan van, het is dat mijn jongens af en toe een vega-burger wel kunnen waarderen, anders zouden ze waarschijnlijk nooit meer in mijn winkelwagen belanden (de burgers dan, haha). Wij eten vooral veel peulvruchten, noten, tahin etc. en daar geniet ik oprecht van. En hoewel ik soms nog best kan genieten van de geur van vlees dat gebraden wordt (ik ben niet vegetarisch gaan eten omdat ik niet van vlees hield, integendeel), er is genoeg heerlijk voedsel waar geen dode dieren voor nodig zijn, zodat leven naar mijn principes op dit vlak geen enkel probleem is – en ik al dan niet geslaagde tonijn look-a-likes dus helemaal niet nodig heb!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben het helemaal met je eens. Als ik vlees wil eten, dan eet ik wel vlees. In huize Betje vind je dus geen vleesvervangers (en ook geen visvervangers).
    Toch kan ik me voorstellen dat dit voor sommige mensen een oplossing kan zijn. In Azië maken ze ook vegetarische gerechten die moeten lijken op vlees: Boeddha’s kip, Boeddha’s eend enz. Zo kunnen boeddhisten meedoen aan de tradities, zonder vlees te eten.
    Op dezelfde manier kan je niet-vegetarische familie je dezelfde maaltijd geven die ze zelf eten, maar dan met een vleesvervanger in plaats van echt vlees.
    Helaas vind ik de meeste vleesvervangers helemaal niet lekker. Als je geen vlees lust, lust je misschien ook geen vleesvervangers?

    Liked by 1 persoon

  6. Ik was altijd gek op tonijn, maar sinds ik vegetariër ben, eet ik het dus niet meer. Soms kan ik best een beetje zelfmedelijden hebben om wat ik van mezelf niet mag eten en dan is zo’n vegetarische tonijnsalade wel een goed alternatief. Ik heb ‘m ook laatst geproefd bij de Bagel & Beans en vond die erg lekker. Maar een broodje humus trouwens niet minder.

    Liked by 1 persoon

reageer

