geniet

Saaie dag


Ik zit al de hele dag achter deze computer, en nou is het weer donker.

Bah, donker, saai, grijs, grauw.

Ik heb zin in lichtjes, warmte, gezelligheid.

Zal ik de kerstboom opzetten? De mijne is van rood aluminium, en hang ik vol glinsterende “ballen” die je in een bloemenwinkel koopt, superkitsch. Niets wat lijkt op groen, hout, bamboe of zelfgemaakt van stof.

Hebben jullie de kerstboom al staan?

11 gedachten over “Saaie dag

  1. Ja van die stomme dagen he. Wel, hier ook. Geen idee waarom precies. Superkitsch is gewoon zwaar onderschat qua leukheid. Zet ‘m lekker op die boom. Haal een frisse neus. Nou ja, beetje laat nu. Nog een maandje, dan zijn we weer goed op weg naar Het Licht. ❤

    Liked by 1 persoon

  2. Hier was het gisteren de hele dag zonnig, echt heerlijk na die grauwe week.
    We hebben een klein, schattig kerstboompje (met pot mee 50 cm.) voor 5 euro gekocht en die gaat na de kerst op het balkon. Ik doe meestal zo’n 2/3 jaar met zo’n boompje.
    Groet, Toos

    Like

  3. Geen saaie dag, integendeel. Ik heb een kerststal gebouwd van allemaal spullen die er al waren: een boomschijf, die kapstok is geweest; takken van de vlinderstruik en 2 ongebruikte bamboe placemats. En een heleboel touw. Gewoon, van niks. En het is leuk geworden. Volgende week de beeldjes erin, die opa 40 jaar geleden voor me sneed, en die ik ieder jaar gebruik. Heerlijke dag dus.

    Liked by 1 persoon

reageer

