Kerstkaarten maken


Kerstkaarten krijgen vind ik zo leuk! En omdat ik het zo leuk vind om ze te krijgen, stuur ik ze zelf dus ook. Voor wat hoort wat tenslotte. Maar een kaart uit zo’n gekochte dikke doos, dat vind ik dan weer minder leuk. Ik stel het wel op prijs als mensen moeite hebben gedaan mooie kaarten uit te zoeken, van Unicef, een museum, Natuurmonumenten of een ander goed doel. Ik kan echt genieten van mooie kaarten met kunstwerken of mooie natuurbeelden erop.

Zelf maak ik ze elk jaar. En dat is dan een mooi zondagmiddagklusje. Dit jaar heb ik een boekje met schilderijen uit de Renaissance verknipt en daarvan kaarten gemaakt gecombineerd met mooi papier. Bijna allemaal madonnas, engelen en andere religieuze afbeeldingen. Alleen die van Jezus aan het kruis heb ik maar niet gebruikt.

Zonde van het boekje? Nee hoor, dat boekje keek niemand nooit meer in, dat stond gewoon dood te wezen in mijn kast. En nu zijn al die schilderijen apart prachtige kaarten geworden en ik hoop dat de ontvangers allemaal eventjes genieten van hun mooie schilderij.

 

 

reageer

