leef groen en goedkoop

Een radio is ouderwets


Vanmorgen voelde ik me echt geniaal: mijn mobieltje is ook een radio!

Vanwege de raadsvergadering van gisteren had ik vandaag vrij genomen en ik lag in bed met mijn mobieltje te spelen. Ik probeerde een app van radio-FM uit maar ik hoorde niets. Ik ben niet zo slim met mobieltjes en bedacht nog dat als ik bel ik wel iets hoor dus er moet toch een microfoontje in zitten. Maar goed, ik kan me voorstellen dat die niet de gewenste kwaliteit geeft.

Eenmaal beneden stak ik het snoer van mijn oude versterker (waarvan de radio het niet doet) in het mobieltje en dat paste. Even prutsen met knopjes en wieltjes en ineens klonk radio-2 uit de speakers. Wow!

Deze smartphone maakt dus niet alleen de wekker, de metronoom, de stemvork en mijn simpele camera overbodig, maar ook een radio! Een smartphone is duur maar scheelt klauwen met geld als je alle mogelijheden benut.

Ik zit nu te genieten. Ik luister naar een programma over de Tour de France. Het huis lijkt een stuk minder leeg.

 

reageer

