Boek: Stadswild: leef als een oermens in de stad


Leuk inspirerend boek. Het is vast bedoeld voor een generatie die jonger is dan ik, maar ik ben er door geinspireerd om te gaan hardlopen en houd dat nu al twee dagen vol.

Stadswild is een holistisch lifestyle-concept vol adviezen voor een gezond en bewust leven in de stad. Angelique Heijligers is fitness-en-health journaliste voor zo ongeveer alle Nederlandse lifestyle bladen en schreef eerder het boek Train als een oermens in de stad. Ze wil mensen in de stad inspireren om gezond te leven, en bewust te zijn van de natuur in jezelf.

Het boek bevat vijf hoofdstukken:

  1. leef als een oermens in de stad: de theoretisch basis.
  2. ruig trainen: zie de stad als een grote sportbaan: gebruik trappen, fietsenrekken, garagehellingen, muurtjes om oefeningen op te doen.
  3. woest spelen: ga weer spelen zoals kinderen spelen, zonder doel genieten van het moment: hinkelen, touwtje springen,
  4. wild eten: eet paleo zoals onze voorouders
  5. & relax: yoga

Het boek bevat 190 bladzijden en is opgeleukt met veel fotos van trainende mensen in Amsterdam. Het staat vol met oefeningen, trainingtips, inspirerende verhalen en paleorecepten. Angelique vindt in de straten van de stad alle trainingsfaciliteiten. Buikspieroefeningen tussen twee fietsenrekken (model nietjes)  bijvoorbeeld. Het hoofdstuk over spelen vond ik een eye-opener.

Het boek is geschikt voor stadsmensen met een kantoorbaan die zo nu en dan naar de sportschool gaan en wel eens een rondje hardlopen. Zo iemand ken ik wel, en ik ga het beslist bij de eerstvolgende gelegenheid aan hem cadeau doen.

4 gedachten over “Boek: Stadswild: leef als een oermens in de stad

      1. Je hoeft het boek er toch niet naast te hebben om stukjes te schrijven die op die ideeen gebaseerd zijn 🙂 ?
        Ik zet ‘m ook op mijn lijstje voor de bieb, de volgende keer dat ik er ben zal ik er eens naar kijken!

        Like

reageer

