Hoe je tomatenplanten kweekt in de woonkamer


Mijn tomatenplanten op de vensterbank in de woonkamer staan er lekker gezond bij. Mensen kijken verbaasd naar binnen.

De plantjes had ik gekocht op de vrijmarkt met koningsdag. Elk jaar koop ik daar mijn tomaten- en aardbeienplantjes, want ik vind het leuk dat mensen de moeite nemen wekenlang plantjes op te kweken om die daar te verkopen.

Mijn voorkamer is op het zuidwesten en lekker zonnig. Mijn tuin is uitsluitend aan de achterkant en vol bomen dus schaduwrijk. Daar heb ik wel een tomatenkas voor het opkweken van kleine plantjes, maar veel oogst verwacht ik daar niet. Dus heb ik in mijn voorkamer op de vensterbank een hele rij tomatenplanten gezet. De klimtouwen heb ik aan de gordijnroede gebonden. Ze staan deze week lekker in de zon. Binnenkort gaat de kamer helemaal tomaterig ruiken en ik verwacht een goede oogst.

De gordijnen kunnen niet meer dicht, dus ze moeten wel een beetje snel doorgroeien om de verbaasde blikken buiten te houden.

 

 

reageer

