Bijverdienen met nulurencontract


Mijn nulurencontract wordt een jaar verlengd. Daar ben ik blij mee, want het vinden van een andere baan is lastig. Bovendien ben ik best tevreden met dit werk.

Helaas is de zekerheid bij een nulurencontract nihil. Bovendien bouw ik geen pensioen op en heb geen recht op vakantiedagen. Wel krijg ik een reiskostenvergoeding.

Mijn leidinggevende legt uit dat het pensioen dat ik bij een ander contract zou opbouwen, nu verwerkt zit in mijn uurloon. En mijn doorbetaalde vakantiedagen ook. Oke, dat scheelt.

Dan blijft over de onzekerheid of ik deze inkomsten morgen nog heb. Nou ja morgen, laten we zeggen volgende maand. Het contract wordt wel een jaar verlengd, maar ik word alleen betaald voor de uren dat ik werk.

In elk geval is het bedrijf me goed gezind en voorlopig heb ik geen reden om te vermoeden dat mijn uren minder worden.

2 gedachten over “Bijverdienen met nulurencontract

reageer

