Duurzame wasknijpers van slechte kwaliteit


Ik lever al het verpakkingsplastic in mijn huishouden apart in. Daarvan worden onder andere toetsenborden, autobumpers en fleecetruien gemaakt. En wasknijpers blijkbaar: in de supermarkt liggen zakjes gele en lichtgroene plastic wasknijpers die gemaakt zijn van plastic afval.

Ik koop twee zakjes en heb twijfels bij de degelijheid van het ontwerp. Eentje is al stuk in het zakje. Zoons vinden ze wel leuk en klikken ze aan elkaar alsof het Knex is. Ze blijven een weekje aan elkaar geklikt liggen terwijl ik in Berlijn ben. Dan wil ik de was ophangen en blijken ze niet meer dicht te knijpen.

Hmm, wat moet ik er nu mee? Ze mogen niet bij het plastic zodat er weer wasknijpers van gemaakt worden, want daar mag alleen verpakkingsplastic in. Ze moeten nu bij het restafval.

Niet duurzaam dus. We zamelen plastic in, smelten dat, verven het, maken er wasknijpers van die een maandje meegaan en dan dumpen we die bij het restafval.  Dat is toch raar?

4 gedachten over “Duurzame wasknijpers van slechte kwaliteit

  1. Ik heb die ervaring met die plastic knijpers ook. Mijn dochter, die bestuurslid is van een jongerenmilieuorganisatie, bracht die knijpers mee. Maar als ze stuk zijn zijn ze niet meer te gebruiken. En ze zijn al heel snel stuk! Ik blijf bij de houten knijpers. Overigens doe ik heel veel soorten plastic in de plastic container, ongeacht op het wel of niet verpakkingsmateriaal is.

    Like

reageer

