Extra geld verdienen (7): Vrienden op de fiets


Deze week heb ik mijn eerste gast via Vrienden op de Fiets gehad en dat was leuk!

Het was wel even wat voorwerk en een kleine investering in nieuw linnengoed: dekbed, kussen, overtrek en hoeslaken, plus twee handdoeken en washandjes. Nou dat is nooit weg en dat kan ik nu ook gebruiken voor andere loges. Verder moest ik dit ietwat chaotische huishouden in elk geval voor een dag op orde hebben en Zoons hadden dus strikte instructies om keuken, gangen, wc en badkamer netjes te houden.

De dag ervoor had ik vrij en alles klaargemaakt. De dag zelf zou ik om 18 uur thuiskomen, en de gast zou om 18.15 komen, dus het huis moest de hele dag netjes blijven zonder mij. Zoons hadden dat redelijk goed gedaan, behalve dat ze de logeerkamer die dag hadden gebruikt om iets met computeronderdelen te knutselen, dat er toch afwas stond, en een jas en rugzak op de grond lag in de gang. Ze hadden wel boodschappen gedaan zodat ik direct kon gaan koken. Nadat ik in vliegende vaart in 5 minuten alles weer perfect had gemaakt, leek het alsof het altijd zo netjes was.

Gelukkig was de gast een leuke sportieve man, die gezellig heeft meegegeten en met Zoons heeft gekletst over allerlei sportieve activiteiten (ik had ’s avonds nog een politiek debat) en daarna hebben we nog samen een biertje gedronken. De volgende ochtend hebben we samen ontbeten en toen vertrok hij alweer.

Als er regelmatig gasten komen, heeft dat vast een gunstig effect op de orde van mijn huishouden.

Levert dit financieel wat op? De gast betaalt 19 euro en krijgt daarvoor een bed en een ontbijt. Hij betaalt extra voor een warme maaltijd, drankjes en voor de toeristenbelasting. Die toeristenbelasting moet ik afdragen en het geld komt sowieso bij mijn inkomen op. Ik houd er zo’n 13 euro aan over per gast-nacht.

Ook fijn is dat het gezelligheid oplevert, leuke gesprekken en contacten en wat broodnodige extra orde en netheid.

Een gedachte over “Extra geld verdienen (7): Vrienden op de fiets

reageer

