leef groen en goedkoop

Zoon maakt pizza


Zoon3, 20 jaar alweer, zal koken. Dat wil zeggen: hij belooft zelf pizza’s te kopen en zelf op te warmen. Ik haal hem over dat we samen zelf pizza maken.

Ik maak het hem niet te moeilijk maar ook niet te makkelijk. Ik koop een pak pizzabloem, een pot tomatensaus met een smaakje erdoor en een zak geraspte kaas. Champignons, paprika, kruiden, en allerlei ander mogelijk beleg heb ik wel in huis.

Met een vork kneedt hij het deeg (terwijl ik deeghaken zoek) en daarna maakt hij een perfecte bal met zijn handen. Ik vet een bakplaat in en met een pindakaaspot als deegroller verspreidt hij het deeg over de bakplaat. Ik snijd intussen paprika en champignons. Zoon verspreidt de tomatensaus en kaas, maakt er iets moois van met de stukjes paprika en champignons en Italiaanse kruiden. We zijn samen minder dan een kwartier bezig als de pizza de oven in gaat.

Een half uurtje later eten we met smaak onze zelfgemaakte pizza.  Zoon geeft toe dat dit een goed plan was. Weinig werk, lekker, en goedkoop. Bovendien is het gezellig om samen bezig te zijn.

3 gedachten over “Zoon maakt pizza

  1. ik heb al jaren een ‘schud’ recept. Ik zal het op mijn weblog plaatsen. Je doet alle ingrediënten in een kom, goed schudden en nog even kneden en dan laten rijzen……… o, ja geen ‘pak’ maar gewoon met bloem en de rest. Overigens heerlijk een eigengemaakte pizza, vult beter dan een ‘diepvriespizza’ . Chili broodjes lijkt me ook wat voor je zoon en jou (recept staat op mijn weblog)

    Like

    1. geen idee, ik vermoed dat er bakpoeder of gist en zout doorheen zit. Zoon hoefde alleen water en 2 eetlepels olie toe te voegen. En er stond uiteraard een gebruiksaanwijzing op het pak. Hij wil niet dat ma hem vertelt wat hij moet doen. De volgende keer maken we de pizza van gewone bloem of meel.

      Like

reageer

