DIY

Ladder in maillot: weggooien of repareren?


ladderophalenSchrik, een ladder in mijn maillot – achter een takje gehaakt op weg naar het station. En daar moest ik dus het hele kerstweekend mee rondlopen. Moeder keek.. nou ja, keek.

Nu ben ik weer thuis, het is lekker weer en ik ben in 5 minuten bij de Hema. Daar heb ik deze maillot ook gekocht, dus die hebben ze vast nog wel. Klein dilemma: maillot repareren of nieuwe kopen?

Nou weet ik dat in een laatje van mijn ingestorte klerenkast – die ik nou echt moet gaan repareren – nog zo’n maillot ligt waarvan ik al eens een pijp heb afgeknipt. En dat is uiteraard de beste tip: pijp afknippen, en dan een nieuwe maillot maken bestaande uit twee oude pijpen en twee broekjes over elkaar. Lekker warm. Die pijpen knip ik altijd trouw af, maar bijna nooit lukt het om van 2 dezelfde maillots of panties een nieuwe te maken.

Mijn oma haalde trouw ladders in kousen op, en ik, sprokkelaar, wil dat ook kunnen. Afknippen kan altijd nog. De pijp trek ik rond een oranje beschuitbus – zo nu valt die ladder nog meer op. Ik zoek bijpassend garen en de kleinste haaknaald die ik kan vinden, zet een kop koffie en mijn sterkste bril op, en ga zitten. Die haaknaald, met een haak zo klein dat ik hem nauwelijks zie, is tien keer te groot. De draadjes van de maillot zijn zo dun, daar kan geen haaknaald doorheen. Hoe deed mijn oma dat? Wow, mijn bewondering groeit. Het gat haal ik bij elkaar met naald en draad, best lelijk geworden. En de ladder laat ik zitten.

Echt wat je noemt een succesproject.

5 gedachten over “Ladder in maillot: weggooien of repareren?

  1. Die truuk met afgeknipte panties doe ik al járen en de afgeknipte en andere kapotte panties gebruik ik als vulling voor speelgoedbeest of kussen. Ook bewaar ik mijn bloembollen erin.

    Like

reageer

