Extra geld verdienen (4): invalbaan


Een goed invalbaantje levert best wat extra geld op. Ik zelf werk als invaller bij de receptie van een bedrijf en als telefoniste bij een chemieconcern. Toch wel elke week kan ik bij een van beide een dagdeel invallen. Dat onverwachte houdt het leuk.

Mensen vragen of ik het niet lastig vind om zo niet lang van te voren te kunnen plannen. Nee, dat vind ik niet lastig. Ik kan ook nee zeggen voor een invalbeurt, maar dat doe ik eigenlijk nooit want ik wil bovenaan het lijstje met mogelijke invallers blijven staan. Meestal kan ik mijn andere bezigheden er prima omheen plannen.

Vooral in de vakantietijd en met feestdagen zijn er bij dit soort banen invalbeurten te sprokkelen. Zo kan ik alle dagen tussen Kerst en Oud&Nieuw aan de slag. En ook in de zomermaanden sprokkel ik heel wat dagen bij elkaar. Over het hele jaar genomen is dat een behoorlijke bijverdienste.

2 gedachten over “Extra geld verdienen (4): invalbaan

  1. Door de week werk ik ook op afroep, het kan wezen dat ik morgenochtend om 7.20 uur opgebeld word met de vraag of ik kan komen werken. Als ik kan ga ik werken maar ik ben het niet verplicht. Vaak weet ik ook wel van tevoren dat ze mij nodig hebben op mijn werk, ik mag altijd weigeren. Mijn contracturen (2 keer 4 uur per week) werk ik altijd in de weekends, dit ben ik zo gaan doen toen mijn dochter baby was. Ik vind het heel fijn om zo te werken, al kan het wel gebeuren dat ik wel extra zou willen werken maar er geen werk is, dat is nu eenmaal het risico.
    Groet
    Toos

    Like

reageer

