100.000 bezoekers op dit blog!


Gisteren haalde dit blog de honderdduizendste bezoeker. Wat veel, 100.000 keer heeft iemand een stukje van mij gelezen. Dat zijn meer lezers dan menig echte auteur ooit heeft gehaald.
Toen ik anderhalf jaar geleden begon dacht ik aan een min of meer politiek blog: waarin duidelijk zou worden wie ik ben en waar ik voor sta. Vandaar de ondertitel: duurzaam leven in een sociale samenleving. Sprokkelen is de titel: ik sprokkel van alles bij elkaar, geld, spullen, voedsel, kleren en ook onderwerpen voor dit blog.
Meestal blog ik over iets dat met een beetje goede wil best past in duurzaam leven. Simpel, goedkoop, zuinig: veel zelf maken, wildplukken, besparen, dat soort dichtbij-huis onderwerpen. Over de sociale samenleving, die uiteraard ook duurzaam moet zijn anders is hij niet sociaal naar onze kinderen toe, blog ik minder. Verder blog ik nogal eens over breien: een van mijn hobby’s, naast viool spelen, lezen, films kijken, wildplukken, naaien en nog zo’n duizend dingen. Breien past best in een duurzaam leven, toch?
Ik bekijk eens mijn statistieken sinds het begin.
Bij de top tien van meest gelezen berichten staan 6 berichten over breien, de overige gaan over haken, energie besparen, segrijnslakken en een boek van Erica Verdegaal.
Bij de onderste 10 minst gelezen berichten staan uitsluitend berichten over de samenleving: over asielzoekers, kernafval, klimaatprobleem, uitsluiting van groepen mensen en jongeren.
Hmm. Wil ik dus een veel gelezen blog, dan moet ik uitsluitend schrijven over breien en besparen.

Dat ben ik niet van plan. OK?

11 gedachten over “100.000 bezoekers op dit blog!

reageer

