Duurzame sokkenwol


Dit bericht is verplaatst naar mijn blog over sokken breien

http://sokkenbreien.blogspot.nl/2013/10/duurzame-sokkenwol.html

3 gedachten over “Duurzame sokkenwol

  1. Haha, nou, en of ik blij ben met deze post! Wat een complimenten zeg, ik ga er helemaal van blozen. Ik kan je overigens voor de garens van Atelier Zitron (de sokkengarens) wel het keurmerk mailen, dat heb ik ergens liggen. Hun garens zijn ökotex standaard 100 klasse 1. Meer informatie over hun garens en hun ideeën daarachter vind je ook op hun site: http://www.atelierzitron.de.
    Het plakband apart inleveren is wel heel milieuvriendelijk. Wat erop staat, is dat het gerecycled is, gemaakt van oud plastic. Er zijn dus geen nieuwe grondstoffen voor gebruikt. Een touwtje eromheen zou milieuvriendelijker zijn, maar ik heb er niet genoeg vertrouwen in dat het dan heelhuids bij de klant aankomt. Dus vandaar dit “gerecyclede” alternatief.

    Like

    1. Zitron had wel wat meer op het etiket kunnen zetten. Op de rode Trekking Fach staat niets speciaals, dus in een winkel zou ik daar minder snel enthousiast van worden.
      En inderdaad lijkt me een touwtje minder handig: ik zou minder vrolijk zijn geworden van een open, stuk doosje, waar als eerste het lavendelzakje uit was gevallen.

      Like

reageer

