Knutselen is heel wat leuker dan TV kijken


Het is best lekker om ’s avonds onderuit op een bank Lingo en CSI te kujken. Maar na een week weet ik echt niet meer wat ik heb gezien, en voelt het als een verloren week. Handwerken en knutselen geeft net zoveel ontspanning (als het lukt) en is veel bevredigender. Iets maken geeft energie!

In een onderzoek gaven mensen aan wat ze het liefst zouden doen als ze vanavond vrij zouden zijn. Lekker op de bank TV  kijken met een drankje erbij scoorde bovenaan. In datzelfde onderzoek gaven mensen voor ze naar bed gingen aan hoe ze de avond besteed hadden en hoe bevredigend dat was geweest. TV kijken bleek het meest onbevredigend. Daar herken ik me in. TV kijken is pure luiheid en absoluut onbevredigend.

Gisteren heb ik twee tassen genaaid. Het had er een moeten worden, en daarna had ik zullen huishouden en studeren, maar ik had geen goede rits, dus die eerste kon ik niet afmaken. En omdat ik toch iets af wou hebben, kreeg ik zin om een tweede zonder rits te maken. Een opvouwbaar tasje uit de Zo Geknipt! Uiteraard is alles van lapjes en overig materiaal wat ik hier had liggen. Kosten: nul euro, maar ik moet nog een rits kopen. Er moet nog een knoopje op, zie ik nu pas. Nou daar heb ik er ook nog wel 500 van.

Door het succes van die tassen krijg ik steeds meer inspiratie. Ik wil nu een tas maken van een geborduurd schilderijtje dat ik heb gekocht voor 2 euro bij de Emmaus. Een kleptas met het geborduurde schilderij op de klep.

Ik denk dat in dit huis materiaal ligt voor nog wel 100 tassen. Maar ja, wat moet een mens met 100 tassen?

Zo ziet het opgevouwen tasje eruit:

Een gedachte over “Knutselen is heel wat leuker dan TV kijken

reageer

